Nyugdíjas: Seres László: A gyerekek államosítása

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hedrich Ernö üzente 7 perce.


Seres László: A gyerekek államosítása


Amire a Dörner/Csurka páros a fővárosi színházi életben felhatalmazást kapott, pontosan megfelel annak, az oktatási szférában keresztülvisznek. H. Rózsáék új, államfüggő hierarchiát építenek ki, amelybe a gyermeknek is be kell tagozódnia, ha lehet, legalulra, hiszen ő a magyar jövő záloga, őt kell betörni a rendszerbe. „Így hát nekünk, magyaroknak, a magyar boldogulás képességére és a magyar közösség alapvető értékeire kell nevelnünk a gyermekeinket.”
Nem kéne bántani M. J.-né farmosi pedagógust, nyilvánvaló, hogy ő is csupán a magyar boldogulás képességére akarta nevelni a hat éves K. Krisztit, amikor pálcájával rácsapott a kezére. A bot visszacsapódott a kislány szemébe, így keletkezett az a piros folt a szeme alatt, ami pár napig még a magyar közösség alapvető értékeire fogja emlékeztetni: az alávetettségre és a stupid konformizmusra.
Mint a beszámolóból kiderül, K. Kriszti bűne az volt, hogy „míg a gyerekek az 1-es számjegyet gyakorolták az órán, ő már a ketteseket rajzolgatta a füzetébe”. Teljesen nyilvánvaló, hogy Julika néninek meg kellett torolnia az efféle renitenskedést, hiszen Kriszti előrébb tart, mint a többiek, egyszerűbb őt lefelé nivellálni, mint a többieket felemelni, és ez kvázi előfutára a Nemzeti Együttműködés Rendszerével való későbbi szembefordulásnak, jobb az ilyesmit csírájában elfojtani.
(Az új magyar köznevelés irányítói remélhetőleg el is várják minden pedagógustól, hogy a jövőben az ilyen magatartást nevezzék Igazi Magyar Szolidaritásnak). „Mi úgy tudjuk, hogy a tanítónő a mutatópálcával éppen csak arrébb lökte a gyerek kezét. A kislány szeme alatti piros folt pedig inkább kinézett szúnyogcsípésnek” – közölte az igazgató, és az vesse rá az első követ, aki szerint nem kell időnként „arrébb lökni” a gyerek kezét a pálcával, hogy egy életre megtanulja, hol lakik a magyarok boldogulási képessége.
A kis Pest megyei község Julika nénije pedagógusként az ideáltípusa a H. Rózsa nevével fémjelzett nem közoktatási, hanem köznevelési koncepciónak, amely ha nem is pálcával, de ideológiai furkósbottal formálná gyermekeink világképét, morálját az önkormányzattól visszaállamosított intézményekben. A koncepció nyelvi szempontból a legröhejesebb, tartalmi szempontból azonban a legtotalitáriusabb. amit a fülkeforradalmárok előállítottak. Az iskolák államosítása, tehát az egységes tanterv, egységes tankönyv, egész napos iskola kombinációja ugyanis nem jelent mást, mint a gyerekeink államosítását.
Az, amit és ahogyan H. Rózsáék, illetve utána majd Lázár Jánosék, értsd: Orbán Viktorék az oktatási szférában keresztülvisznek, hajszálra pontosan megfelel annak, amire a Dörner/Csurka páros a fővárosi színházi életben felhatalmazást kapott. „A magyarság megindítja a visszafoglalást a szórakoztató liberális állam sokszor a bordélyházak szintjére süllyedt csomópontjai ellen” – írja Eddy Murphy szinkronhangja halálkomolyan, mert , ezt a szellemet látja maga körül ő is, mi is .
Dörner azért változtatná Hátországra az Új Színház nevét, mert az a „szociálliberális iga alatt nyögő magyarságot” fejezi ki. H. Rózsa is ilyen szellemben indít harcot, visszafoglalná a magyar oktatást a magyar gyerekek számára, hogy az újraállamosított iskolai hátország „önálló magyar gondolkodásra képes embereket” termeljen ki a nemzetnek. Bár az ország jelenlegi állapotát tekintve az „önálló magyar gondolkodás kérdés, létezhet-e egyfajta eszményi magyar gondolkodás, amely eltér más nemzetek tagjainak kognitív folyamataitól, és amelyet a magyar kormánynak most külön ki kell fejlesztenie az iskolákban?
Az új „köznevelési” törvény először is kivenné a régiből azt, hogy a gyermek érdekét kell nézni, most már nem szempont, hogy „a gyermek mindenek felett álló érdekét” vegyék figyelembe az oktatásban. Sőt, a szülő elvárásai sem érdekesek: „Sem a szülőknek, sem a gyerekeknek nincs olyan pedagógiai tudása, amelynek birtokában pedagógiai szintű döntéseket hozhatnak” – jelentette ki H. Rózsa, akinek a jelek szerint nem erőssége az önálló magyar gondolkodás, hiszen a szülő nem a pedagógus helyett akar „pedagógiai szintű döntést” hozni, hanem csak tudni akarja, nem rontják-e el a gyerekét.
Mind a kötelező óvodáztatás, mind a kötelező egész napos iskolai modell kiveszi a gyereket a családból, és ha nem is feltétlenül tanórákra, de egyfajta bővített napközire benn tartaná őket, még a felsősöket is (csak „egy-két olyan délután” lesz, amikor nincs kötelező foglalkozás). A délutáni műszakról a szülő kivételesen kikérheti ugyan a gyerekét, de képzelhetjük, hogyan néznek majd rá onnantól a többiek: nagyjából úgy, mint Julika néni Krisztire. (Itt köszönjük meg az ötletet azon baloldali értelmiségieknek is, akik ezt a modellt a „nagyobb esélyegyenlőség” jelszavára hivatkozva régóta követelték.)
Megszűnik a kerettanterv eddig is igen szűkkörű szabadsága, jön az egységes könyvekből oktatott egységes, központi tananyag. Az oktatás nem szolgáltatás (és pláne nem szórakoztatóipar), hanem közfeladat, úgyhogy nekem a rendszert az adómból fenntartó szülőnek kuss a nevem, a pedagógusok ellenőrzéséről, elszámolásáról nem is szólva. Én csak adjam reggelente a gyereket, a többit bízzam rájuk, ne féljek, estére visszakapom. „Nem kevesebbről van szó ugyanis, mint a társadalom feletti irányítás megszerzéséről, megszilárdításáról”
A fülkeforradalmár állam hatékonyan kapcsolja össze az iskolák fenntartását és működtetését azok szellemi-politikai kontrolljával. Az iskolaigazgatókat a miniszter nevezi ki, amivel a finanszírozás mellett az önkormányzatok politikai kontrollja is megszűnik a helyi iskolákban. Új, államfüggő hierarchia épül ki, amelybe a gyermeknek is be kell tagozódnia, ha lehet, legalulra, hiszen ő a magyar jövő magyar gondolkodású záloga, őt kell betörni a rendszerbe. A Hátországba.
Ez a rendszer egyébként olyannyira ismerős, hogy H. Rózsa nemrég nyíltan ki is mondta, melyik modell lebeg a szeme előtt: „a közoktatásban azt kell erősíteni, amiben jók voltunk: azt, hogy a magyar iskolákban 'rend van', és hogy nálunk 'szót fogadnak' a gyerekek”. Úgy vélte, még a Kádár-korszak végén is ilyen volt az iskola, és ha akkor így tudtak tanítani, akkor most is „le lehet hántani az oktatásról azokat 'az idegen mintákat', melyek majdnem tönkretették a közoktatás rendszerét”. De csak majdnem, mert még nem késő: most lehántjuk az idegen mintákat, rend lesz és szófogadás, mint régen. A gyerek „köznevelése” a lényeg, nem az oktatása, az oktatás tartalma: Magyarországnak újra szervilis gyerekekre van szüksége.
Államtitkár asszony ntézte el az iskolaigazgatóknál, hogy minden 10 éves gyerek kézhez kapja a „Nemzeti Hitvallást”, minden 14 éves pedig a teljes alaptörvényt, benne azzal a kitétellel, amit éppen most rúgnak fel: „A szülőknek joguk van megválasztani a gyermeküknek adandó nevelést.” nincs joguk. Egyébként tiltakozott bármely pedagógus vagy polgármester a körlevél ellen, az egy szem Wittinghoff Tamáson kívül? A gyerekek még örülhetnek, hogy csak egy felnőttek számára is érthelmezhetetlen füzetkét kaptak kézhez, nem egy Dörner-pályázatot vagy az új „köznevelési” törvény koncepcióját.
A Kádár-korszak és az új fülkeforradalmár rezsim kontinuitásának szimbóluma, H. Rózsa válogatott nyilatkozataiból bontakozik ki igazán ez az államosított rémálom a maga teljességében. Az idegen minták lehántását például a legjobb a túl könnyen elsajátítható angol nyelv lehántásával kezdeni szerinte, éspedig „didaktikai okokból”, helyette „célszerű olyan nyelvet választani, amelynek strukturált nyelvtani rendszere egyértelműen leírható, és egyenletes megterhelést jelent a tanulása (például neolatin nyelvek)”. A lényeg tehát a renden és a szófogadáson kívül az egyenletes megterhelés, ezt H. Rózsa garantáltan szállítja.
H. Rózsa hívta fel a figyelmét arra is, hogy „minden gyereknek meg kell tanulnia a János vitézt”, hiszen abban „sűrűsödve ott van a magyarságunk”, s miközben hallgatósága ezt emésztette, közölte, hogy amelyik szülő nem akar hittant, az „megtévesztett” szülő, visszakanyarodott oda, hogy az iskola nem lehet szolgáltatás, „nem lesheti az igénylők kívánságait”. Hanem? „Hanem az ország megújítására vállalkozó és arra kétharmados felhatalmazást kapott állam értékrendjét kell közvetítenie.” Na ebben sűrüsödik a magyarságunk. Meg Julika néni mutatópálcájában

Címkék: kormány oktatás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

juhász nagy sándor üzente 13 éve

Ezeknek nem kell tanult ember,hiszen az utol éri őket pillanatok alatt.Minél butább néptömegeket akarnak akik elhiszik újból,hogy nekik az isten adta a jogot az elnyomásra,nyugdíjasok kifosztására,gyerekeket a szülők eltartására.Megjegyzem az a gyerek amelyik rendelkezik anyagi háttérrel az segít is.Nekem csak sajna két unokám van,de amilyenek az árak azt is nehezen neveljük közösen.

Válasz

Gyenge András üzente 13 éve

Tavaly ősszel ültettem magról nevelt, hároméves diócsemetéket. Remekül megeredtek és csodálatosan fejlődtek az idén ! Emberpalántákkal is el vagyok látva. Most eddig van már hét unokám. Mindent elkövetünk a szüleikkel együtt, hogy ők is úgy fejlődjenek, mint a jó földbe ültetett fa,- és szellemileg se maradjanak le.
Tapasztalatból állítom, hogy amit ezek az oktatási szakembernek kikiáltott-kinevezett akárkik, jó régóta már csak rontani tudnak a valaha világhírű Magyar oktatási rendszeren és eredményein.
Azt remek érzékkel eltalálják, hogy hogyan lehet megutáltatni a gyerekekkel valamit. Két unokám is belesett ebbe a dicsőséges új alaptörvény propagálásába, és megkapták.
Mire kiosztották nekik, már utálták is ,- mint a szart.
Ezek csak fiatalok, de NEM hülyék ! ( amiről nekünk még fingunk se volt, azt ők már háromévesen kenik-vágják ! )
Most derül ki, hogy NEM CSAK Orbán V. hazudik állandóan, hanem a KDNP-s politikusok is.
Állandóan a családról,- a család szerepéről-fontosságáról szentségéról pofáznak, de tetteikben meg annak ellenkezőjét teszik. Nem hiába Katolikusok pártja. Volt kitől és mit átvenni.
Az volt az egyik kifogás a kádári oktatáspolitikával szemben, hogy a "gyereknevelést kiveszik a család köréből" a napköziotthonos, (ebéd + 3 x 45 perc tanulás, házi feladat elkészítése), vagy a hetes otthonokban! ."-mert a gyerek csak aludni járhat haza..." (sok családnak jó volt, mert mindenkinek dolgozni kellett, és több műszakban is)
Most kitalálták ugyanazt, ami ellen tiltakoztak! Sőt! megfejelték sajátos hülyeségeikkel...
Akkor, ha valaki nem akart kisdobos-úttörő lenni,- hát békén hagyták. Manapság, aki nem akarja a gyerekét hittanra járatni, - akkor viheti másik faluba...vagy harmadikba...
Az iskola az egy olyan kötelező szolgáltatás, amit az államnak kötelező létesítenie és fenntartani-működtetnie, és a korosztályos gyerekeknek meg kötelező elvégeznie, vagy legalább is addig. míg ki nem öregszik belőle. Az én időmben is volt ilyen kiöregedős 5-8 évente esetleg 1 gyerek. De sajnos manapság sok...
Hogy az Önkormányzatok kezelésébe kerültek az iskolák, ezzel sok iskola túlzottan nagy önállósághoz jutott. A félreértelmezett gyerekjogok alapján már olyan házi jogszabályok is születtek pl., hogy a tanár csak akkor írathat dolgozatot, ha annak időpontját és témakörét ELŐTTE KÉT HÉTTEL közli a tanulókkal! Meg olyan is, hogy "csak úgy" nem feleltethet. Előre kell közölni azt is, pl.: a holnapi órán xy anyagrészből lesz felelés...!!
EZ sajnos NEM VICC ! Olvasható az egyik unokám iskolájának weboldalán !! És ez az "elemi" vagy Általános Iskola !
Meg kell tanítani a pedagógusainkat TANÍTANI ! NE pedagőgöszt képezzenek, hanem tanítókat. A kettő közt olyan nagy a különbség, hogy ha azt énekelni tudnám, most az X faktorban lennék..Pedagógus az a farmosi MJ.-né.Tanító az, aki úgy tudja a tudást a gyerekeknek átadni, hogy annak eszébe sem jut rendetlenkedni és mással fogalalkozni, mert tátott szájjal pislogás nélkül figyelik tanítójukat ! Aki ezt nem tudja produkálni, az "megélhetési" pedagógus..
Itt négyévente, vagy nagyfőnök cserénél mindíg kijött valaki valami fantasztikus új dologgal, ,- mert az elődei azok alkalmatlanok voltak és hülyeségeket csináltak! felkiáltással felszámoltak szépen lassan mindent, ami előzőleg jól működött..
Ehhez most még hozzájön a politika elsődlegessége, meg olyan ideológia oktatása, aminek a helye ott lenne a fasizmus-Sztálinizmus mellett, a Terror háza kiállításain !
BEFUCCSOLT gazdaságpolitikájuk. Miből gondoljuk, vagy gondolja valaki, hogy az oktatáspolitikájuk az jobb lesz?
A nagy baj az, hogy azt sokkal tovább tart észlelni, és a hatása is jóval tovább tart, mint a rossz gazdasági intézkedésnek. Ez képes generációt (kat) tönkretenni.

Válasz

Hedrich Ernö üzente 13 éve

Tisztelt Závodszki úr--"Ehhez csak egy példát mondanék, senki nem gondolja komolyan, ha 60 évesen diófát ültettek, azt csak magamért teszem?"-Nem gondolom,de az az érzésem,hogy a vitaindítóként feltett "Gondolatok az egészségügyi központokat építgető izraeliekről"cikkel az itt szemléltetett "Seres László: A gyerekek államosítása"írásának mondanivalójával,abszolút szemben álló véleményt igyekszik képviselni,és a jövőnek nem egészséges diófát próbál elültetni,hanem már erősen féregrágta,fertőzött és azt továbbterjesztő fácskát kíván az utókornak hátrahagyni.Remélem,csak félreértelmezett "jó szándékkal".Mert mint Ön írta;"Tudjuk,hogy a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve."

Válasz

dr.Bakai Borbála üzente 13 éve

Závodszki Zoltán üzente 2 órája

felhasználó blokkolása

törlés

Kedves Ernő!

Megköszönöm ezeket a szavakat, amit leírt:Idézem:

Tisztelt Závodszki ur.
"Elnézést,hogy idemásoltam az ön által vitaindítónak szánt Seres László;"A gyerekek államosítása" című cikkét,néhány szóvirág elhagyásával,de értelmén mit sem változtatva.
Ez a cikk az ami teljes mértékben megegyezik a véleményemmel.És hogy mi az amit el kéne kerülni ahhoz,hogy ebben az országban értelmes,és az ország érdekében cselekedni képes,művelt állampolgárok tömegei nőhessenek,akik ha még ma nem is de a jövőre nézve élhetőbb országot építsenek.
Tudom ez kevés ahhoz,hogy elérhessük mindazt amit szeretnénk,de talán,ha sikerülne a
fejekben rendet tenni,amihez sok tanulásra lenne szükség,nem egyetemen,sokkal alsóbb szinteken,valódi néptanítókkal,az már nagy segítség lenne racionális céljaink eléréséhez."

Maga a téma megérdemel egy külön fórumot.De itt is megállja a helyét önálló témaként és jövőt formáló szerepe miatt nem mellékes, s ha megengedi még a nagypapáknak és a nagymamáknak is van benne szerepük és fontos feladatuk.

Remélem ez a szerep majd a hozzászólásokban ki is fog domborodni.

Ehhez csak egy példát mondanék, senki nem gondolja komolyan, ha 60 évesen diófát ültettek, azt csak magamért teszem?

Válasz

Hedrich Ernö üzente 13 éve

Tisztelt Závodszki ur. Tudom,hogy a vitaindító cikk nem dr Bakai Borbála szándékából
került ide megjelenítésre,pusztán a rend kedvéért,hogy a különböző témájú vitaindítók ne zavarják össze a hozzászólókat.De megismerve az ön valós, velem és másokkal szöges ellentétben álló nézeteit,idemásoltam a cikkhez szóló véleményem is.
Ez a cikk az ami teljes mértékben megegyezik a véleményemmel.És hogy mi az amit el kéne kerülni ahhoz,hogy ebben az országban értelmes,és az ország érdekében cselekedni képes,művelt állampolgárok tömegei nőhessenek,akik ha még ma nem is de a jövőre nézve élhetőbb országot építsenek.
Tudom ez kevés ahhoz,hogy elérhessük mindazt amit szeretnénk,de talán,ha sikerülne a
fejekben rendet tenni,amihez sok tanulásra lenne szükség,nem egyetemen,sokkal alsóbb szinteken,valódi néptanítókkal,az már nagy segítség lenne racionális céljaink eléréséhez.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Keresztes Manci 3 hete új képet töltött fel:

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_s

Keresztes Manci 3 hete új képgalériát töltött fel:

dr szalai József kandidátus

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_t

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu