Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Seres László: A gyerekek államosítása
Amire a Dörner/Csurka páros a fővárosi színházi életben felhatalmazást
kapott, pontosan megfelel annak, az oktatási szférában keresztülvisznek.
H. Rózsáék új, államfüggő hierarchiát építenek ki, amelybe a gyermeknek
is be kell tagozódnia, ha lehet, legalulra, hiszen ő a magyar jövő
záloga, őt kell betörni a rendszerbe. „Így hát nekünk, magyaroknak, a
magyar boldogulás képességére és a magyar közösség alapvető értékeire
kell nevelnünk a gyermekeinket.”
Nem kéne bántani M. J.-né farmosi pedagógust, nyilvánvaló, hogy ő is
csupán a magyar boldogulás képességére akarta nevelni a hat éves K.
Krisztit, amikor pálcájával rácsapott a kezére. A bot visszacsapódott a
kislány szemébe, így keletkezett az a piros folt a szeme alatt, ami pár
napig még a magyar közösség alapvető értékeire fogja emlékeztetni: az
alávetettségre és a stupid konformizmusra.
Mint a beszámolóból kiderül, K. Kriszti bűne az volt, hogy „míg a
gyerekek az 1-es számjegyet gyakorolták az órán, ő már a ketteseket
rajzolgatta a füzetébe”. Teljesen nyilvánvaló, hogy Julika néninek meg
kellett torolnia az efféle renitenskedést, hiszen Kriszti előrébb tart,
mint a többiek, egyszerűbb őt lefelé nivellálni, mint a többieket
felemelni, és ez kvázi előfutára a Nemzeti Együttműködés Rendszerével
való későbbi szembefordulásnak, jobb az ilyesmit csírájában elfojtani.
(Az új magyar köznevelés irányítói remélhetőleg el is várják minden
pedagógustól, hogy a jövőben az ilyen magatartást nevezzék Igazi Magyar
Szolidaritásnak). „Mi úgy tudjuk, hogy a tanítónő a mutatópálcával éppen
csak arrébb lökte a gyerek kezét. A kislány szeme alatti piros folt
pedig inkább kinézett szúnyogcsípésnek” – közölte az igazgató, és az
vesse rá az első követ, aki szerint nem kell időnként „arrébb lökni” a
gyerek kezét a pálcával, hogy egy életre megtanulja, hol lakik a
magyarok boldogulási képessége.
A kis Pest megyei község Julika nénije pedagógusként az ideáltípusa a H.
Rózsa nevével fémjelzett nem közoktatási, hanem köznevelési
koncepciónak, amely ha nem is pálcával, de ideológiai furkósbottal
formálná gyermekeink világképét, morálját az önkormányzattól
visszaállamosított intézményekben. A koncepció nyelvi szempontból a
legröhejesebb, tartalmi szempontból azonban a legtotalitáriusabb. amit a
fülkeforradalmárok előállítottak. Az iskolák államosítása, tehát az
egységes tanterv, egységes tankönyv, egész napos iskola kombinációja
ugyanis nem jelent mást, mint a gyerekeink államosítását.
Az, amit és ahogyan H. Rózsáék, illetve utána majd Lázár Jánosék, értsd:
Orbán Viktorék az oktatási szférában keresztülvisznek, hajszálra
pontosan megfelel annak, amire a Dörner/Csurka páros a fővárosi színházi
életben felhatalmazást kapott. „A magyarság megindítja a
visszafoglalást a szórakoztató liberális állam sokszor a bordélyházak
szintjére süllyedt csomópontjai ellen” – írja Eddy Murphy szinkronhangja
halálkomolyan, mert , ezt a szellemet látja maga körül ő is, mi is .
Dörner azért változtatná Hátországra az Új Színház nevét, mert az a
„szociálliberális iga alatt nyögő magyarságot” fejezi ki. H. Rózsa is
ilyen szellemben indít harcot, visszafoglalná a magyar oktatást a magyar
gyerekek számára, hogy az újraállamosított iskolai hátország „önálló
magyar gondolkodásra képes embereket” termeljen ki a nemzetnek. Bár az
ország jelenlegi állapotát tekintve az „önálló magyar gondolkodás
kérdés, létezhet-e egyfajta eszményi magyar gondolkodás, amely eltér más
nemzetek tagjainak kognitív folyamataitól, és amelyet a magyar
kormánynak most külön ki kell fejlesztenie az iskolákban?
Az új „köznevelési” törvény először is kivenné a régiből azt, hogy a
gyermek érdekét kell nézni, most már nem szempont, hogy „a gyermek
mindenek felett álló érdekét” vegyék figyelembe az oktatásban. Sőt, a
szülő elvárásai sem érdekesek: „Sem a szülőknek, sem a gyerekeknek nincs
olyan pedagógiai tudása, amelynek birtokában pedagógiai szintű
döntéseket hozhatnak” – jelentette ki H. Rózsa, akinek a jelek szerint
nem erőssége az önálló magyar gondolkodás, hiszen a szülő nem a
pedagógus helyett akar „pedagógiai szintű döntést” hozni, hanem csak
tudni akarja, nem rontják-e el a gyerekét.
Mind a kötelező óvodáztatás, mind a kötelező egész napos iskolai modell
kiveszi a gyereket a családból, és ha nem is feltétlenül tanórákra, de
egyfajta bővített napközire benn tartaná őket, még a felsősöket is (csak
„egy-két olyan délután” lesz, amikor nincs kötelező foglalkozás). A
délutáni műszakról a szülő kivételesen kikérheti ugyan a gyerekét, de
képzelhetjük, hogyan néznek majd rá onnantól a többiek: nagyjából úgy,
mint Julika néni Krisztire. (Itt köszönjük meg az ötletet azon baloldali
értelmiségieknek is, akik ezt a modellt a „nagyobb esélyegyenlőség”
jelszavára hivatkozva régóta követelték.)
Megszűnik a kerettanterv eddig is igen szűkkörű szabadsága, jön az
egységes könyvekből oktatott egységes, központi tananyag. Az oktatás nem
szolgáltatás (és pláne nem szórakoztatóipar), hanem közfeladat, úgyhogy
nekem a rendszert az adómból fenntartó szülőnek kuss a nevem, a
pedagógusok ellenőrzéséről, elszámolásáról nem is szólva. Én csak adjam
reggelente a gyereket, a többit bízzam rájuk, ne féljek, estére
visszakapom. „Nem kevesebbről van szó ugyanis, mint a társadalom feletti
irányítás megszerzéséről, megszilárdításáról”
A fülkeforradalmár állam hatékonyan kapcsolja össze az iskolák
fenntartását és működtetését azok szellemi-politikai kontrolljával. Az
iskolaigazgatókat a miniszter nevezi ki, amivel a finanszírozás mellett
az önkormányzatok politikai kontrollja is megszűnik a helyi iskolákban.
Új, államfüggő hierarchia épül ki, amelybe a gyermeknek is be kell
tagozódnia, ha lehet, legalulra, hiszen ő a magyar jövő magyar
gondolkodású záloga, őt kell betörni a rendszerbe. A Hátországba.
Ez a rendszer egyébként olyannyira ismerős, hogy H. Rózsa nemrég nyíltan
ki is mondta, melyik modell lebeg a szeme előtt: „a közoktatásban azt
kell erősíteni, amiben jók voltunk: azt, hogy a magyar iskolákban 'rend
van', és hogy nálunk 'szót fogadnak' a gyerekek”. Úgy vélte, még a
Kádár-korszak végén is ilyen volt az iskola, és ha akkor így tudtak
tanítani, akkor most is „le lehet hántani az oktatásról azokat 'az
idegen mintákat', melyek majdnem tönkretették a közoktatás rendszerét”.
De csak majdnem, mert még nem késő: most lehántjuk az idegen mintákat,
rend lesz és szófogadás, mint régen. A gyerek „köznevelése” a lényeg,
nem az oktatása, az oktatás tartalma: Magyarországnak újra szervilis
gyerekekre van szüksége.
Államtitkár asszony ntézte el az iskolaigazgatóknál, hogy minden 10 éves
gyerek kézhez kapja a „Nemzeti Hitvallást”, minden 14 éves pedig a
teljes alaptörvényt, benne azzal a kitétellel, amit éppen most rúgnak
fel: „A szülőknek joguk van megválasztani a gyermeküknek adandó
nevelést.” nincs joguk. Egyébként tiltakozott bármely pedagógus vagy
polgármester a körlevél ellen, az egy szem Wittinghoff Tamáson kívül? A
gyerekek még örülhetnek, hogy csak egy felnőttek számára is
érthelmezhetetlen füzetkét kaptak kézhez, nem egy Dörner-pályázatot vagy
az új „köznevelési” törvény koncepcióját.
A Kádár-korszak és az új fülkeforradalmár rezsim kontinuitásának
szimbóluma, H. Rózsa válogatott nyilatkozataiból bontakozik ki igazán ez
az államosított rémálom a maga teljességében. Az idegen minták
lehántását például a legjobb a túl könnyen elsajátítható angol nyelv
lehántásával kezdeni szerinte, éspedig „didaktikai okokból”, helyette
„célszerű olyan nyelvet választani, amelynek strukturált nyelvtani
rendszere egyértelműen leírható, és egyenletes megterhelést jelent a
tanulása (például neolatin nyelvek)”. A lényeg tehát a renden és a
szófogadáson kívül az egyenletes megterhelés, ezt H. Rózsa garantáltan
szállítja.
H. Rózsa hívta fel a figyelmét arra is, hogy „minden gyereknek meg kell
tanulnia a János vitézt”, hiszen abban „sűrűsödve ott van a
magyarságunk”, s miközben hallgatósága ezt emésztette, közölte, hogy
amelyik szülő nem akar hittant, az „megtévesztett” szülő,
visszakanyarodott oda, hogy az iskola nem lehet szolgáltatás, „nem
lesheti az igénylők kívánságait”. Hanem? „Hanem az ország megújítására
vállalkozó és arra kétharmados felhatalmazást kapott állam értékrendjét
kell közvetítenie.” Na ebben sűrüsödik a magyarságunk. Meg Julika néni
mutatópálcájában
|
|
Keresztes Manci 3 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
DK az igazgatók felállításáról: a kormány "tisztogatásba kezdett"
A látszat néha csal
Süllyedő ország
MLM siker