Nyugdíjas: Malév-csőd: elpuskázta a kormány?

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5676 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5676 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5676 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5676 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Malév-csőd: elpuskázta a kormány? Már a kormányváltáskor a Fidesz kezében volt az a Malévról készített tanulmány, amely azt taglalta, hogy lehetne egy kontrollált csőd után rögtön újraindítani a társaságot. Ám a kormány nem lépett. MTI| 2012. március 1. |51 komment


Utolsó simogatás a kék orron
Népszabadság - Reviczky Zsolt
A Malév leállásának másnapján kellett volna elindulnia annak a légitársaságnak, amelynek

létrehozására a szükséges tőkét, a várható bevételeket, a létszámot és a repülőgépflottát,

valamint három hónapra szóló munkarendet tartalmazó három üzleti modell készült –

ismerteti az Index.hu a birtokába került, 2010 februárjában készült megvalósíthatósági

tanulmányt.

Az internetes hírportál információi szerint a megrendelő hivatalosan a Malév volt,

készítője a Roland Berger stratégiai tanácsadó cég, az anyag pedig azt vázolta fel,

hogyan lehet a Malév kontrollált csődje mellett egy új, többségi magántulajdonban levő

nemzeti légitársaságot elindítani.

A tanulmány egyik alapvetése az volt, hogy a folyamatban nem lehet fennakadás: a Malév

leállásának másnapján el kell indulnia az új társaságnak, mely átveszi a Malév korábban

jegyeket vásárló utasait is. Illetve nyilván azoknak csak egy részét, tekintve, hogy az új

tervek mindegyike módosította volna kisebb-nagyobb mértékben a repült célállomásokat,

illetve azt is, hogy milyen gyakorisággal és mekkora gépekkel repülik az egyes útvonalakat.


A három üzleti modell 40 és 59 millió euró (jelenlegi árfolyamon 11,6-17,1 milliárd forint)

közötti indulási költséggel számolt. Az Index.hu megjegyzi, hogy ez az összeg jóval

kevesebb, mint a kormányváltás óta a Malévba pumpált állami pénz. A három tervben a

közös az, hogy a kormány hosszú távon kisebbségi tulajdonosként kapott volna szerepet

a cégben, új üzleti modellel és kisebb flottával indultak volna, a leányvállalatok (a földi

kiszolgáló cégek) pedig megmaradtak volna állami tulajdonban.

Szintén közös a három elképzelésben, hogy a korábbi munkavállalók felével terveztek

volna, és ezen belül is a repülő személyzetnél jóval alacsonyabb bérekkel és béren kívüli

juttatásokkal kalkuláltak. Jelentős változás lett volna, hogy az új cég nem örökölte volna,

legalábbis semmiképpen nem egészében a Malév vegyes – és sem a meglévő, sem az új,

célzott üzleti modellekhez nem igazán illeszkedő, emiatt nem költséghatékony – flottáját.

Az Index.hu emlékeztet arra, hogy a csődnél a Malév flottája 18 darab 737-es Boeingből

állt, melyek közül 6 darab 109 személyes, 7 darab 121 személyes, 5 darab 168 személyes

volt, emellett 4 darab 72 személyes Bombardier Q400-at repültek.

Veszi a kabátját
Veszi a kabátját
Népszabadság - Reviczky Zsolt
Az egyik megoldás szerint egy Budapest-központú új, "fapadosabb" Malév lett volna, a másik szerint kis fapados légitársaság alakult volna. A harmadik változat szerint repült volna az új Malév két utasosztállyal, de Budapest központ helyett "felhordója" lett volna nagyobb légitársaságoknak.

A 2010 februárjában készült megvalósíthatósági tanulmányt  a Fidesznek is megküldte a kormány – írja az Index.hu Oszkó Péter akkori pénzügyminiszternek a hírportálon megjelent korábbi interjújára hivatkozva.

A tanulmányban vázolták a kontrollálatlan csőd veszélyeit is. A veszélyfaktorok között szerepelt, hogy a Malév váratlan bedőlése és az új társaság indításának halogatása lehetőséget ad a konkurenciának, hogy rárepüljenek a legértékesebb, leginkább nyereséget termelő útvonalakra, és ott elszívják

a teret egy frissen induló társaság elől. De kitértek arra is, hogy a Malév váratlan leállása

szociális bizonytalanságot eredményez, illetve lehetnek pilóták, akiknek egy három

hónapon túli újraindításra már lejárnak bizonyos jogosítványaik. A leállással – ha azt nem

előzik meg előzetes tárgyalások – elvesznek a Malév slotjai is, azaz a repülőtereken a fel-

és leszállás időpontjára szóló jogosítványok. A slotokat – új reptéri szerződésekkel, de

mégis – könnyen használhatta volna egy új társaság.

A tanulmány három hónapos előkészítő munkával számolt. Ezalatt kellett volna

megtárgyalni, illetve előkészíteni a megállapodást a repülőterekkel a slotokról, az Európai

Unión kívüli országokkal a Malévre, illetve az új légitársaságokra kétoldalú kormányközi

szerződésekben biztosított repülési jogokról, előkészíteni az új társaság légihatósági

engedélyeit, megtárgyalni a flottaátalakítást és kidolgozni a pontos üzleti tervet.

Az Index.hu idézi az Atalatszo.hu portálon megjelent dokumentumot, a kínai Hainan

vezérigazgatójának, Adam Tannek Fellegi Tamás akkori fejlesztési miniszterhez intézett

levelét, amelyből kiderül, hogy a kínai félnek; az üzleti modellel is volt gondja, és nem

találta elég gyorsnak, hatékonynak és informatívnak az új légitársaság előkészítését:

sem a repülőtérrel, sem a flottát lízingbe adó céggel nem tudtak tárgyalni, és nem kaptak

engedélyt a Malév-dolgozókkal történő megbeszélésekre sem.

Címkék: csőd csődeljárás fidesz korrupció malév

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kántor Aranka üzente 12 éve

Én azt hiszem ezt együtt puskázta el az összes hatalmon lévő kormány!!! Miért adták el az egész országot????????????? Gyűlölöm az állandó vádaskodásukat, egyik sem külömb a deákné vásznánál!!!!!!!!! De amit most ez a kormány megfejel????????????? Édes istenem! Mi lesz még??? Hoffman Rózsa??? Matolcsi Úr??? Mit tesznek még ??? Juj, rossz rágondolni!!

Válasz

Gyenge András üzente 12 éve

A Fijjúk nem értek rá ilyen piti ügyekkel foglalkozni. Fontosabb volt a törvénygyári selejtgyártás, a hatalom megtartás érdekében tett ostoba és rettentő sokba kerülő buta törvényeik, és lépéseik végrehajtása, legyártása.
azért a kommunikációjuk is megérne egy misét ! Pláne a Budai úré, aki nem is a Malév, hanem a Budapest Erport papírjait lobogtatva a Malév, és a a szocik miatti kártérítésről üvöltözött. Meg is van a jutalma! Államtitkár lett a "földügyben" az már úgy is ismerős neki a "zsebszerződésgyártó" korszakából. (ha már a szerződés címét nem tudta beazonosítani !)
És ha CSAK ezt puskázta volna el a kormány !
De amihez csak hozzányúlt,- szinte MINDENT !!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szántó Imréné Mária írta 1 hete a(z) Léleksimogató fórumtémában:

Mert végül is mi a szeretet Azt gondolom, hogy baj van az ...

Szántó Imréné Mária írta 2 hete a(z) Az édenkert titkai,a Biblia alapján fórumtémában:

Áldott húsvéti ünnepeket kívánok neked és a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu