Nyugdíjas: Vizsgáztatás: rossz hír a magyar autósoknak

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Plusz kiadást jelentene a magyarországi autósoknak az Európai Bizottság új gépjármű-vizsgáztatási javaslata.

network.hu

Évente küldené vizsgázni bizonyos kor fölött a használt autókat az Európai Bizottság. A testület azért javasolja az éves kötelező műszaki átvizsgálását, mert szakértői vélemények szerint ez is hozzásegítene a halálos közúti balesetek csökkentéséhez. Egyes tagállamokban ez már most is így van, de Magyarországon változásokat hozna - írja a hirado.hu.

Európában tavaly 2 százalékkal kevesebb halálos áldozatot követelő baleset történt az utakon. Ez nagyon kis mértékű csökkenés, így az uniós intézmények további intézkedésekkel próbálják elérhetőbbé tenni a célt: a végzetes balesetek számának 50 százalékos csökkentését 2020-ig. Ebbe a sorba tartozik a műszaki vizsgák szigorítása is.

Az Európai Unióban évente kétezer ember halálát okozzák a nem biztonságosan működő gépjárművek, a balesetek többsége hat évnél idősebb autók miatt történik – tette hozzá Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési biztosa.

Jelenleg egy új autó négy évre kap forgalmi engedélyt, ha ez lejár, két évente kell műszaki vizsgára vinni. A brüsszeli javaslat a hatodik év után már évente írna elő ellenőrzést. Azoknak a járműveknek azonban, amelyek már négyéves korukra elérik a 160 ezer kilométert ekkortól kezdődnek az éves vizsgáztatás. A műszaki ellenőrzést kiterjesztenék minden olyan motorra és robogóra is, amely óránként 40 kilométeres sebességnél többre is képes.

Az Európai Bizottság emellett növelné a minőségi követelményeket is, meghatározná egy jármű forgalomban való részvételének minimum feltételeit és hogy a vizsgálatot milyen eszközökkel kell elvégezni, valamint javítana a vizsgáztató szakemberek képzésén is.

Mindez természetesen növelné az autó fenntartásának költségeit, amit  Brüsszelben is elismernek. Az  Európai Bizottság azonban egy korábbi jogszabályra is hivatkozik, amely pedig csökkentette a kiadásokat. Két évvel ezelőtt a testület véget vetett annak a gyakorlatnak, hogy az autógyárak kizárólag a márkaszervizekben elvégeztetett vizsgálatokat fogadták el, ha az autós garanciát akar érvényesíttetni.

Címkék: közlekedés autó műszaki vizsgáztatás európai bizottság brüsszel

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gyenge András üzente 12 éve

És az sem biztos, hogy az mind műszaki hiba.Saját esemény.
Tavaly novemberben az 51-es főútról balra, nagy ívben szerettem volna lekanyarodni. Mindig előszór bal tükör benéz, majd legalább 30 ! másodperccel előbb bekapcsolom az indexet, és kb a 8-10 kattanáskor benézek ismét a bal tükörbe, és kezdek áthúzódni a FELEZŐ MELLÉ .
Második tükörbenézéskor látom, hogy jön egy fekete autó, de még legalább 200-250 méterre mögöttem. Elkezdtem a behúzódást,belenéztem a jobb tükörbe, hogy mellettem van e a mazsola. És a sebességem kb 6-8 k,m.-lecsökkent, mikor a tükrömet, és a villogó búrát égőstől lesodorta a fekete Opel, és enyhén behorpadt nálam a bal eleje a mocinak.( PIAGGIO APE 50.) Természetesen balról, mert nem jobbról előzött meg, hanem gázt adott, és balról (!) akart elmenni mellettem.
Azt mondta, hogy sietett, de az indexet NEM látta...Mikor mutattam neki, hogy még most is villog a hátsó,- megvonta a vállát, és azt mondta,nem látta...No, kijött a kárszakértő, és a végén rábeszéltek, hogy mivel a Piaggióra NINCS bónusz málusz, legyen műszaki hibás. ( mert a mazsolának úgy 80 ezerrel megugrott volna a málusza, mert többedik est volt.
Legyen indexelés közben kiégett égő....
Mondom, és akkor ugye ott a "ráutaló magatartás,- még ha kiégett volna is, akkor is látnia kellett a lassítást és felező mellé húzódást... Röstellem, de végül aláírtam a papírokat....viszont a tükröt és az bal indexet na mai napig sem fizette ki.
Viszont mikor megkaptam a biztosítómtól az értesítést, ott közölték, hogy 240ezer forintot fizettek ki neki a szakértői vélemény alapján....(Kérdés : mennyit kapott a "szakértő ?)
Mert ha NEM műszaki hiba, hanem az ő figyelmetlensége, akkor én kaptam volna: tükör 1750+villogó(bontott) 3500 FT-okat.....mert a horpadást az öklömmel kinyomtam....
És nem ez volt az egyetlen ! TUTI.

Válasz

Queen 1000 üzente 12 éve

Ezen az oldalon a baleset okait bemutató táblázaton a műszaki hibából eredő balesetek százaléka: 0,5!

link: http://www.bankweb.hu/cikk.php?id=4487

Válasz

Queen 1000 üzente 12 éve

Kiegészítésként (itt semmi olyan adat nincs, hogy műszaki állapotra vezethető vissza egy baleset!)
Baleseti statisztika 2012 március

2012-04-10 17:00:44

Idén március 31-ig a személysérüléses közúti balesetek száma csaknem 5 %-kal, míg a balesetben meghalt személyek száma 1,7 %-kal csökkent.

Ismertté váltak azok az előzetes baleseti statisztikai adatok, melyek Magyarország közúti közlekedésbiztonsági helyzetének alakulását mutatják be az év első negyedévében.

A rendőrség által gyűjtött előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2012. január 01. és március 31. között összesen 2 803 személysérüléses közúti baleset történt, 4,9 %-kal kevesebb, mint 2011. azonos időszakában (akkor 2 937 balesetet regisztráltak).
Kedvező tendencia mutatható ki a halálos, a súlyos és a könnyű kimenetelű balesetek terén egyaránt. A csökkenés mértéke a halálos baleseteknél 1,71 % (117-ről 115-re), a súlyos sérüléses baleseteknél 6,87 % (815-ről 759-re, míg a könnyű sérüléssel járó közúti balesetek vonatkozásában 4,32 % (2 016-ról 1 929-re).

A közúti közlekedésbiztonság terén egyértelműen a balesetben meghalt személyek számának alakulása számít a legfontosabb tényezőnek, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. Kedvező hír, hogy idén március végéig a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 131 főről 127 főre csökkent. Az így mérhető 3,05 %-os csökkenés azt jelenti, hogy az első negyedévben 4 emberi életet sikerült megmenteni 2011. azonos időszakához képest.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában is kedvező változás tapasztalható, hiszen a tavalyi 313-al szemben idén március 31-ig 274 ittas baleset történt (a csökkenés mértéke 12,46 %). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 10,62 %-ról 9,78 %-ra esett vissza. Ez az arány úgy is értelmezhető, hogy átlagosan számolva minden tizedik személysérüléses közúti balesetet ittas személy okozott.

A közúti balesetek legfőbb okai az elmúlt hónapokban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 32 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (896 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 647 baleset (részaránya 23 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 368 baleset (részaránya 13 %) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 66 %.-át a személygépkocsi vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 11 %-ának, az autóbusz vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első negyedévben, két hideg téli hónap ellenére is elérte a 8 %-ot (211 balesetet okoztak kerékpárral). A „motoros” kétkerekűek vezetői - a segédmotor kerékpárosok és a motorkerékpárosok - összesen 148 balesetet okoztak, azaz együttesen is jóval kevesebbet, mint a kerékpárosok.

Válasz

Queen 1000 üzente 12 éve

Manapság úgy kapnak jogsit az emberek, hogy nem tudnak vezetni.
Megnéz az ablakon át, s konstatálja: Mama ül a volánnál, simán elé vághatok, mert mire elindulna....
Aztán lekaszálja a fél autómat, mert nem tudja a kis botor, hogy automata váltóm van, s ő még csak gondolkozik, hogy sebességet váltson, amikor én már elindultam!
És: nem tudják a jobbkéz-szabályt, s a körfogalomban is nagyon kell tőlük félni, mert ott meg balról kell elsőbbséget adni.
Friss jogsival, egyszer én is majdnem kirepültem egy kanyarból, a rutin hozza magával, hogy az ember tudja kezelni maga alatt a "lovakat". :)

Válasz

Gyenge András üzente 12 éve

Van egy rossz hírem- vagy egy jó? Hogy nem attól függ a baleseti gyakoriság, hogy az autó hány éves. A 0 -azaz nulla éves, vadi új full extrás bömcsivel , amit az ügyvéd úr vett a "kicsi fia" érettségijére, -0000026-azaz huszonhat kilométert mutatott az óra, amikor a vodicai kanyarnál a "kicsi fiú", négy osztálytársával a kocsiban RÁHAJLÍTOTTA A BMV ALVÁZÁT EGY FA KÖRÉ, mert kirepültek az útról, és az alváz közepét fogta meg egy vastag akác...Úgy, hogy az első és a hátsó kerekek összeértek a fa túloldalán.
Az ügyvéd úr ott ordított és kötözködött a tűzoltókkal,- míg az egyik azt nem mondta,-"Uram. azt jelentse fel, perelje be, aki ennek a hülyegyereknek kocsit tett a feneke alá..." - Mind az öten ott haltak meg benne...
És sok 30-40-50 éves, első gazdás (!) autó van és gazdája, akik még nem is koccantak...
Már régóta így van. Meg kellene nekik vizsgálni, hogy konkrét MŰSZAKI HIBÁS okú baleset hány %-ban van az emberi hibáshoz viszonyítva....
Ez szerintem csak a BÜRÖKRATÁK magamutogatós fészkelődése, és az állami vizsgáztatáson keresztüli bevételek növelése miatt lesz, ha lesz így. És lehet 4 éves (!) korában is ÉVES GYAKORISÁGÚ VIZSGÁRA KÖTELEZNI AZ AUTÓT, HA A MŰSZAKI ÁLLAPOTA, ÚGY INDOKOLJA...ANÉLKÜL, HOGY mindet KÖTELEZNI KELLJEN....
a BÜRÖKRÁCIA ÉS AZ EMBERI BUTASÁG HATÁRTALAN...

Válasz

Ez történt a közösségben:

Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_s

Keresztes Manci 2 hete új képgalériát töltött fel:

dr szalai József kandidátus

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_t

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu