Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | dr.Bakai Borbála | 6 hozzászólás
Tíz nagyberuházás, aminek komoly társadalmi haszna van és az EU finanszírozta
1. Budapest szennyvízének majdnem egészének tisztítása
(Csepeli szennyvíztisztító, Élő Duna Projekt) a korábbi 50
százalékos arányhoz képest ez nagyon jelentős életminőség
javulás, különösen a Duna mellett élők számára.
2. Autópályák: 340 kilométer autópálya megépülése és felújítása
valósult meg túlnyomó részt uniós pénzekből a legutóbbi közös
hétéves keretköltségvetésből.
3. Tiszai árvízvédelem – Velencei-tó méretű víztározó Cigándnál,
mely másfél millió ember biztonságát biztosítja a Tisza partvidékén
. A beruházás összköltsége 16,5 milliárd forint, melynek felét az
Európai Unió, másik felét pedig a hazai költségvetés adta össze.
4. Biztonságosabb villany és gáz energia-ellátás. Ausztria felé
áramhálózat és kétirányú gázvezeték, Szlovákia és Horvátország
felé gázvezetékek épültek, valamint Magyarországon található a
régió legnagyobb gáztárazó kapacitása is. Ezek már a 2008/09-es
orosz-ukrán gázválság során is jól jöttek, de most még inkább
felértékelődött a jelentőségük.
5. Szegedi Lézeres Kutatóközpont – Az ELI Attoszekundumos
Fényimpulzus Forrás (ELI-ALPS) kutatási nagyberendezés
elsődleges küldetése az, hogy ultrarövid impulzusokat szolgáltató
fényforrások széles skáláját tegye hozzáférhetővé a hazai és a
nemzetközi tudományos világnak. A kutatóközpontban üzemelő
berendezések nemcsak az ultragyors fizikai alapfolyamatok, hanem
a biológiai-, orvosi- és anyagtudományok terén is kiemelkedő
kutatási eredmények elérését tehetik lehetővé.
A lézeres kutatóközpont első megvalósítási fázisára 36,9 milliárd
forint támogatás jár, melynek 85 százalékát az Európai Unió
Strukturális Alapja biztosítja.
6. Kerékpárút fejlesztések: annak ellenére, hogy egy tavalyi ÁSZ
jelentés szerint az uniós pénzből finanszírozott kerékpárutak
kilométere majd 4 millió forinttal volt drágább, mint az állami
pénzből készülteké (31 millió forint), 2007-12 között 773
kerékpáros projekt valósult meg 1670 km bringautat teremtve
többségében uniós pénzből.
7. Debreceni villamoshálózat – Évtizedek villamosjárat kurtításai
után először villamosjáratot nyitottak Debrecenben. A kettes vonal
felélesztése 20 milliárd forintba került s a beruházás költségeinek
túlnyomó hányadát uniós forrásból fedezték.
8. Négyes metró. Egy adat: az első szakasz 452 milliárdos
összköltségének, több mint a felét az EU dobta be a kalapba.
9. Észak- és Dél-Budát összekötő villamoshálózat összefonása,
mellyel jelentősen kevesebb átszállással juthatnak el A-ból B-be
a
Budán utazók. A budai fonódó villamoshálózat összesen 6,5
milliárd forintba kerül, ebből 4,6 milliárd forint az uniós támogatás, 1,1 milliárd forint a BKV önrésze, a központi költségvetés pedig 800 millió forinttal járul hozzá a
beruházáshoz.
10. Vasúti fejlesztések Magyarországon: 540 kilométer vasútpálya
épül 2007-2015 között többek között a Balaton déli partján,
esztergomi és váci vonal, debreceni vonalon Püspökladányig, és
Békéscsabáig. A KÖZOP 2175 milliárd forintos össz keretének
(2007-12) nagyságrendileg felét vasúti fejlesztésre költik.
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!