Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | Mészáros Istvánné Margit | 3 hozzászólás
A budapesti Városházán nem a reformkori békeidők nyugalmát igyekeznek felidézni, hanem a korszak ma már sajátosnak tűnő megoldásait.
A főpolgármester már korábban is jelezte, dugódíj
mindenképp lesz Budapesten, hiszen arra a 4-es metró beruházás kapcsán
az előző városvezetés ígéretet tett az Európai Uniónak. A kerületek és a
városvezetés azonban nem tudott mindez idáig közös platformja jutni
abban a kérdésben, hogy hol húzódjanak a zónahatárok a városban és
pontosan mekkora terhet is jelentsen a díj az autósoknak. A kerületi
vezetők és a főpolgármester múlt héten tanácskoztak a kérdésről. Az akkori álláspont szerint két fizetős zónát alakítanának ki,
de külső zóna határa semmiképpen sem lenne a városhatár. Tarlós István
"személyes meggyőződése" szerint 300-400 forintos díjat szednének a
behajtóktól.
Kétzónás rendszer: drága és választási évre készülne csak el
A személyes meggyőződésre készült azonban előtanulmány, ilyen
díjterhelés mellett a városnak 3 év alatt 30 milliárdos bevétele
keletkezne a dugódíjból. Korábban úgy lehetett tudni, hogy a cél, hogy
Budapest legfeljebb évi 20 milliárdos bevételre tegyen szert a díjból,
ami közel 7 milliárdos tiszta nyereséget jelentene évente. Ebből is
látszik, hogy a zónahatárok felhúzása és a kamerás figyelőrendszer
kiépítése és fenntartsa nagyon drága. Ráadásul időigényes feladat, eddig
a városházán úgy számoltak, hogy 2014-ben vezethetik be a rendszert.
Csakhogy 2014 választási év, ilyenkor Budapesten leginkább utakat
újítanak fel, sétálóutcákat adnak át és zajvédő falakat emelnek...
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a dugódíj koncepciója
szeptemberre készül el, ebben pedig semmiféle hídpénz nem szerepel -
írja az Index.hu. A dugódíj napi összege 500 forint lehet, de havi bérletet is lehet majd váltani, ami közel annyiba kerül majd, mint egy felnőtt BKV-bérlet, vagyis 10 ezer forintba. A BKK szerint 15 milliárdba kerülhet a rendszer kiépítése és már folynak a tárgyalások arról a bankokkal, hogyan lehet ezt majd hitelből finanszírozni. Az Index szerint a Tarlós által felvetett hídpénzzel csak ideiglenesen számolna a főváros, ha nem lenne elég pénz arra, hogy teljes zónarendszert kiépítsék (ezt persze politikai szempontok még felülírhatják). A BKK koncepciója szerint egy zóna lenne, Pesten a Hungária körűt, Budán a Margit körút jelentené a határt - kérdés, hogy ezt le tudják-e majd nyomni az érintett kerületi polgármesterek torkán. |
Kevesebb bosszúság az autósoknak: miért is?
A korabeli nagyságok közül páran ellenezték Széchenyi István tervét,
miszerint Pestet és Budát híddal kellene összekötni. Az ellenzők egyik
érve az volt, hogy már a híd megépítése előtt tudható volt, hogy azon
minden áthaladónak vámot kell még fizetnie. Még a nemeseknek is. Ezt
pedig a közteherviselés részleges bevezetéseként értékelték a
kritikusok. A Lánchidat végül 1849. november 20-án adták át, a budai
hídfőnél feltüntetett időpont, november 21-e, a vámszedés kezdetét
jelzi. Az elkészült hídon vám gyanánt a gyalogosok 1 krajcárt, a
teherrel közlekedő gyalogosok 2 krajcárt, tehenet kísérők 3, kis
szekérrel közlekedők 5, nagy szekérrel közlekedők 10 krajcárt fizettek. Wikipedia |
Tarlós István szerint a hídpénzt a budapesti hidakon átvezető
autósoknak kellene megfizetniük, tulajdonképpen a fizetős övezetet a
hídfőkre korlátoznák le, esetleg valamilyen napi limittel. A felvetés
gyerekcipőben jár még, először is azt kell megvizsgálni, hozna-e annyi
bevételt, mint a 2 zónás dugódíj. A kivételek kérdése itt is felmerül,
ez a kerületekkel folytatott tárgyalásokon is nagy hangsúlyt kapott: ki
az, akinek nem kell fizetnie? A hidak esetében a "helyi lakos" elég
nehezen értelmezhető, de elképzelhető, hogy nem minden hídra terjedne ki
a fizetési kötelezettség.
Tarlós a hírt megszellőztető
Népszavának azt mondta, az elképzelés kevesebb bosszúságot okozna az
autósoknak és a forgalomban is kevesebb zavart okozna. A fizetési
rendszer ugyanaz lenne vélhetően, mint a tágabb zónák esetében - ez az
autósok idegállapotát nem fogja befolyásolni, viszont politikailag
könnyebben felvállalható és olcsóbb is csak a hidakat bekamerázni.
A P+R parkolókban van a kutya elásva?
Egy
nagy terhet ugyanakkor levenne a főváros válláról, ha csak a hidakra
kellene áthajtási díjat fizetni. A tágabb zónahatárok mellé ugyanis
mindenképp P+R parkolókat kellene építeni, ebből Budapesten meglehetősen
kevés van. Ha hely lenne is rá, a pénz kérdéses, ráadásul az sem
egyértelmű, hogy ezeket az ingyenes parkolókat a kerületeknek vagy a
fővárosnak kellene-e biztosítania. A dugódíj bevezetésének eredeti célja
ugyanis nem a fővárosi költségvetés konszolidációja (bár ez
kétségtelenül mellette szól és jól jön most az önkormányzatnak), hanem a
belső kerületek tehermentesítése, a forgalom csillapítása. Ez Budapest
szmogterhelése miatt is fontos, ráadásul a zónahatárokon parkolók
valószínűleg nagy számban vennék igénybe a közösségi közlekedést (így a
4-es metrót majd), ami a BKV-nak plusz bevételt jelenthet. Bús Balázs, a
III. kerület polgármestere például pont attól tartott, hogy a körútnál
húzódó zónahatár miatt még többen parkolnának a kerület ingyenes
parkolóiban, így a helyieknek nem jutna hely - miközben a dugódíja
fővárosi kasszát gyarapítja, a parkolókat pedig a kerület hozta létre.
A
forgalom miatt is problémáztak eddig a kerületek, éppen a fent említett
Bús Balázs vetette fel, hogy a külső zóna határa a Budapest tábláknál
kezdődjön. A körút melletti területeken így ugyanis megnőtt volna a
forgalom: a belső zóna mellett nyilván sok autós megpróbálná kikerülni a
fizetési kötelezettséget. A hídpénz ezt a "problémát" is orvosolhatja.
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!