Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | Mészáros Istvánné Margit | 0 hozzászólás
Ismét fókuszba kerültek a termékbemutatók - és valószínűleg nem a nyári uborkaszezon miatt. A hatóságok szerint durvul a helyzet: egyre több panasz érkezik, sokszor a kiszolgáltatott idősek jelentik a célpontot.
Az elmúlt napokban ugrásszerűen megnőtt az időseket megcélzó
árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma - derül ki a
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) tájékoztatásából.
A pórul
járt idősek szinte kivétel nélkül hasonló körülményekről számolnak be:
egészségügyi vizsgálatra hívják őket, majd egy viszonylag "súlyos
diagnózist" közölnek, melyre megoldást kizárólag a több százezer forint
értékű bioptron lámpa vagy masszázsfotel megvásárlása jelenthet.
Jellemző továbbá, hogy a 14 napos elállási jog érvényesítését különböző kifogásokra hivatkozva jogszerűtlenül megtagadják.
A
tájékoztatás szerint az időseket az árubemutatókat szervező
vállalkozások egészségnapra, egészségügyi szűrővizsgálatra, teljes körű
egészségmegőrző programra, illetve ingyenes állapotfelmérésre hívják,
például szív- és érrendszeri állapotfelmérésre, vércukorszintmérésre,
testzsírmérésre, íriszdiagnosztikára.
A meghívásból azonban nem derül ki, hogy a végső cél a fogyasztók meggyőzése a több százezer forintért kínált termékek megvásárlásáról.
Annak
ellenére, hogy a fogyasztókat 2014. június 13-tól indoklás nélküli
elállási jog illeti meg, a termékbemutatókon vásárolt áru átvételének
napjától számított 14 napon belül, sokan nem tudják, hogy létezik ez a
lehetőség, és jogszerűen, bírósági út igénybevétele nélkül is
visszakaphatják a pénzüket. Pedig az elállást az eladónak tudomásul kell
vennie, és a vételárat vissza kell fizetnie.
A két hete életbe
lépett jogszabály egy uniós irányelv hatására egyesítette a polgári
törvénykönyv eddig is létező passzusait az "üzleten kívüli értékesítés"
és a "távollevők közti értékesítés" szabályainál. A korábbi nyolc
munkanapnyi elállási időt 14 munkanapra növelték. Bár a jogszabály
alapján nem kötelező írásban elállni utólag a vételtől, a későbbi
bizonyítás érekében az írásbeli (tértivevényes) formát javasolja az NFH.
Az elállási jog határidőben történő gyakorlása nem tehető függővé
semmilyen feltételtől, így ellentételezéseként nem köthető ki például
kötbér, vételár-visszatartás vagy egyéb fizetési kötelezettség. Nem
tagadható meg a vételár visszafizetése, arra hivatkozással, hogy a
fogyasztó által igényelt hitel- vagy kölcsönigénylési folyamat már
elindult.
Magyarok tízezrei úgy indulnak vásárolni, hogy erről fogalmuk sincs - KATTINTS!
Bár
a folyamatos hatósági ellenőrzések, illetve a jogszabályi szigorítások
elősegíthetik, hogy a jövőben kevesebb jogsértés legyen, a hatóság
tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy továbbra is kiemelt figyelmet
igényel a terület, illetve az érintett fogyasztók előzetes
tájékoztatása.
12 milliós bírság idén
Egy másik
hivatalos szerv, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
csaknem 12 millió forint bírságot szabott ki eddig idén termékbemutató
tevékenységet végző cégekre.
A Magyar Nemzet nemrég arról írt,
hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenység
vizsgálata idén kiemelt terület az adatvédelmi hatóságnál. Péterfalvi
Attila elnök a lapnak azt mondta, az eddig lezárt vizsgálatok közül az
egyik esetben a hatóság a törvényi maximumot megközelítő kilencmillió
forint adatvédelmi bírságot rótt ki, másik alkalommal csaknem
hárommillió forint volt a büntetés. Több cég vizsgálata jelenleg is
folyik.
Péterfalvi Attila közölte, ajánlás készül a termékbemutatók adatkezelési előírásairól, és kezdeményezik a szabályozás szigorítását is.
Persze nem mindenki tisztességtelen
A
Közvetlen Értékesítők Szövetsége egyetért az ágazattal szembeni
fokozott óvatossággal, és elítéli a vásárlókat megkárosító,
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató cégeket, ugyanakkor
felhívja a figyelmet arra, hogy néhány tisztességtelen cég miatt nem
szabad egy egész ágazatot megbélyegezni.
A szövetség
közleményében hangsúlyozza: a közvetlen értékesítés szerepe a magyar
piacon is jelentős, e kereskedelmi forma forgalma 2012-ben 50 milliárd
forint volt. A szövetség tagcégei az elmúlt évben közel 500 ezer
embernek biztosítottak pénzkereseti és vállalkozás-indítási lehetőséget,
és mintegy 700 dolgozót foglalkoztatnak az adminisztrációban,
főállásban.
A szövetség
elismeri, hogy előfordultak esetek, amikor tisztességtelen cégek a
termékbemutatók során a fogyasztókat átverték, ugyanakkor rámutat, hogy a
termékbemutató csupán egy módszer, ami nem eleve tisztességtelen.
Megjegyzik, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató
cégek által okozott kár a teljes forgalomhoz viszonyítva nem
meghatározó.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége 1995-ben etikai
kódexet fogadott el, amelyben célként fogalmazták meg a kereskedelmi
színvonal emelését, a fogyasztói bizalom növelését valamint a
tisztességes verseny elősegítését. A kódex előírásainak betartását a
független etikai bizottság ellenőrzi.
Amennyiben felmerül a
gyanú, hogy a szövetség egyik tagcége megsértette az etikai kódex vagy a
vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok előírásait, a fogyasztók
panasszal fordulhatnak a testülethez, amely ezt kivizsgálja, és tagjai
számára kötelező érvényű döntést hoz.
Pénzcentrum.hu
|
|
Keresztes Manci 3 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!