Nyugdíjas: Se dugó, se díj - Budapest bajban

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

– Jövő nyárra finanszírozhatatlanná válik a BKV, ha a kormány nem tapasztja be a dugódíj elvetésével a közlekedési cég költségvetésén támadt 20-30 milliárdos lyukat – mondta lapunknak Tarlós István főpolgármester. Sem a pénteki parlamenti szavazás eredményét, sem azt nem kívánta kommentálni, hogy helyettese, az előterjesztést benyújtó György István (a fideszes honatyák többségével együtt szavazva) megtagadta a városvezetéstől a behajtási díj bevezetéséhez szükséges rendeletalkotási felhatalmazást. György István az infrastrukturális beruházások, illetve a dugódíj bevezetésének szükségességét igazoló tanulmányok hiányával magyarázta a hátraarcot. Tarlós hangsúlyozta: Budapest vezetése sosem ragaszkodott a behajtási díj bevezetéséhez. Erről az előző polgármester, Demszky Gábor állapodott meg az unióval.

– Mindenféle szívfájdalom nélkül vettem tudomásul az Országgyűlés döntését –

network.hu

bizonygatta Tarlós István, aki külföldön volt a szavazás idején. A főpolgármester mindemellett felhívja a kormány figyelmét, hogy a parlamenti határozatból két probléma is fakad. Jelen állás szerint az EU bármikor visszakérheti a 4-es metrónak megítélt 181 milliárdos támogatást, lévén a behajtási díj 2013 végéig történő bevezetése a szerződés feltétele volt. Értesüléseink szerint Brüsszel aligha elégszik meg azzal, hogy az Országgyűlés nem járult hozzá a bevezetéshez. Az viszont elképzelhető, hogy beérik helyette valami mással. A puhatolózás már megkezdődött.

A kormánynak mindenképpen pótolnia kell a dugódíj kieséséből fakadó forráshiányt a cég működőképességének fenntartásához. A másik probléma is milliárdos. Más forrásból származó információink szerint a BKV jövő évi költségvetéséből – a Tarlós István által becsültnél jóval több – 45 milliárd forint hiányzik, márpedig a főváros 2013-ban aligha képes az idei 30 milliárdos támogatási attrakcióra. A fővárosi padlást már csillogóra seperték. Így a városvezetésnek pántlikázott állami támogatásra, ennek híján adókivetési jogra, illetve a meglévő bevételek újraosztására lenne szüksége a cég működtetéséhez. A BKV-ban nincsenek számottevő tartalékok, a hiány felét se lehetne megtakarítani, miközben a jövő évtől újabb, az idei büdzsét még nem terhelő költségek – például a 4-es metró – terhelik.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gyenge András üzente 12 éve

A dolog pikantériája az, hogy az előző városvezetés több száz (!) ajánlatot szerepeltet a 4-es metróval kapcsolatos pályázati anyagában.
Hogy-hogy nem a Fideszesek a NAGY ÁTNEVEZÉSI ÉS KÖLTÖZTETÉSI program miatt teljesen megfeledkeztek.Csak mazsolázgatva belőle, -mert nem vagyok pesti, és nem is nagyon érdekel,- például a P3R parkolók-parkolóházak, pl: kerékpárutak, pl a közösségi közlekedésen belül a HÉV, és az 1-es és 3-as villamosvonal jobb kiépítése, a repülőtéri gyorsforgalmi vasút, a járműparkfejlesztés, stb.... A dugódíj bevezetésében alkalmazni kellene azt a fineszes Fideszes taktikát, hogy a legszűkebb, legrövidebb , közlekedésre alkalmatlan utcát kell dugódíjasnak kinevezni,- osztannyi. Megvan!
A hasonló furmányokkal megfúrt rádiófrekvencia helyett. Vagy annak példájára...
Felvetődött bennem a kérdés. Egyáltalán egy stagnáló, visszaeső ország "vízfej" városának csak azért, hogy legyen,- kell e a 4 metró? Egyenlőre úgy néz ki, hogy a termelő és új értéket teremtő munkahelyek száma csökken...NEM CSAK PESTEN.
Az országban viszont a tömegközlekedési helyzet talán a legrosszabb Európában,- Bulgária után...Nálunk például csak de 9-ig van óránkét 1 helyi busz, azaz 3 ,- és du. ugyanannyi. ESTE 18-tól mész, amivel mész, és oda mész, ahová akarsz, de helyi buszközlekedés nincs... Igaz, Széles úr cége csinálja,- duplaannyiért, mint a Volán csinálná, és 5ször olyan rosszul.....de a "pályázatot ő nyerte"... Tudjuk, hogy szar, tudjuk, hogy drága, tudjuk, hogy miért, mindenki tudja-mondja-szidja, ésannyi!....
Kedves Pestiek !
Ez vár rátok is. Ez a cél. A BKV MAGÁNOSÍTÁSA ÉS A VAGYONÁTHELYEZÉS !
A vidéki városokban nagyobbrészt már ez megvolt...Nem kellett hozzá két év se. Elég volt 6-8 hónap....Drukkolok nektek...

Válasz

Gyenge András üzente 12 éve

Mivel még nem találták ki, hogy a "CSAPAT" hogyan mentesülhetne a fizetés alól, ezért nem szavazták meg. Amint meg lesz a kibúvó, meg lesz a sarc is. Mese nincs, az EU behajtja. És nem csak London és Brüsszel az, ahol van dugódíj Európában..
Az a lényeg, hogy a "legegyenlőbbeket" ne érintse.....

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 napja a(z) Társalgó. fórumtémában:

Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.) Gyalogosként is legyél ...

Szántó Imréné Mária 1 hete új blogbejegyzést írt: Fekete István - Hó

Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu