Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Basteibrücke, Saxony, Szász-Svájc, Németország
Szász-Svájc
leghíresebb kiránduló helye a Basteigebiet (Bástya-körzet). Bastei-t
Drezdától délre, az Elba jobb partján találjuk. Az Elba folyó partján,
194 méter magasan található a homokkő sziklákat összekötő Basteibrücke,
egy fantasztikus 76 m hosszú kőhíd, a Mardeltelle völgy fölött. 1851-ben
építették az előző fa híd helyére. Az éles sziklák a víz eróziós
munkája során több mint egymillió évvel ezelőtt alakultak ki. A hídon
áthaladva csodálatos panoráma tárul elénk, lábunk alatt az Elba
kanyarog, mellettünk hatalmas méretű, legkülönfélébb alakzatokkal a
toronyszerű homokkőszilák.
Iron Bridge (Vashíd), Shropshire grófság, Egyesült Királyság
Thomas
Farnolls Pritchard építész és hídépítő mérnök tervezte 1775 és III.
Abraham Darby vasgyáros 1777-79 kivitelezte az építését. A híd előre
gyártott alkotóelemeit a helyszínre szállították, amiket nem
szegecsekkel szereltek, hanem ékekkel és fogazatokkal illesztettek
össze. A híd teljes súlya 384 tonna, fesztávja 30,6 méter. A világ első
teljes egészében öntöttvasból készült szerkezete a Severn folyót íveli
át. Az Iron Bridge a muzeális értékű iparterülettel ma a Világörökség
része.
Kapellbrücke, Luzern, Svájc
A
Reuss folyó a városnál lép ki a Vierwaldstätti-tóból, ketté választva
az óvárost az újvárostól. A világ legidősebb fedett fahídja, az
1332-ben épült, 170 méter hosszú gyönyörű Kapellbrücke köti össze a két
városrészt. A híd belső homlokzatát egykor 111 háromszög alakú,
középkori festmény díszítette. A híd közepén található Luzern egyik
jelképe, a nyolcszögletű alapra épült víztorony. A híd és a torony
egykor a város védelmi vonalának részét képezte, ezért a torony oldalán
magasabbak a korlátok.
Sajnos a híd 1993. augusztus 18-án egy
tűzvész martalékává vált, csaknem teljesen leégett. A homlokzatot
díszítő táblaképekből csupán 47-et sikerült megmenteni. A felújítások
után 1994. április 14-én adták át a gyalogos forgalomnak és ma már újra
régi fényében tündököl.
Haoshang-híd, Szecsuán tartomány, Leshan, Kína
A
völgy és a folyó felett egy régi híd ível át, a Haoshang-híd, amely a
Nagy Buddha hegyét köti össze a szomszédos Wnyou heggyel. Részben fedett
híd, szép pavilonokkal, kecses ívekkel, melynek alapjait sárkányok
díszítik. A híd közelében fekszik a világ legnagyobb faragott
Buddha-szobra leshani óriás Buddha-szobor. A kőszobor az Emei-hegyre
néz, a folyók a lábainál futnak. Az Emei-hegy környéke, beleértve a
leshani óriás Buddhát is, 1996 óta az UNESCO Világörökség része.
Hampden Suspension Bridge, Kangaroo Valley, NSW, Ausztrália
A
gyarmati idők (viktoriánus korszak) utolsó fennmaradt, fából készült
függőhídja. A tervező mérnök Ernest Macartney de Burgh és Percy Allan
volt, 1895-ben kezdték építeni és 1898. május 19-én nyitották meg
hivatalosan. Lord Hamden, NSW kormányzója (1895-1899) után nevezték el. A
Kangaroo folyón átívelő híd 77 méter hosszú, 5,5m széles, a középkori
stílusú homokkő torony 16,8m magas. Kihasználva a rendelkezésre álló
tömör szikla alapot, 37mm átmérőjű, 14 acélkábel tarja a fadeszkázatú
függőhidat.
Oberbaumbrücke, Berlin, Németország
A
történelmi Berlin keleti bejárata az Oberbaumbrücke volt. Az 1896-ban
épült neogótikus híd nemcsak a normál utcai forgalmat szolgálta ki,
hanem egy elegáns, aszimmetrikus ívvel az új, akkor igen korszerűnek
számító felszíni vasútvonalat is. A II. világháború utolsó napjaiban a
középső része felrobbant, ezt az 50-es években ideiglenes
acélszerkezettel pótolták. A fal megépültével nyugat-berliniek részére a
hídon határátkelő létesült. Az ideiglenes acélszerkezetet Santiago
Calatrava tervezte új központi résszel cserélték fel 1995-ben.
Brooklyn Bridge, Manhattan-Brooklyn, New York, USA
A
Brooklyn híd az USA egyik legrégebbi függőhídja, az East Riveren ível
át, Manhattan szigetét köti össze Brooklynnal. A világ első acélkábeles
függőhídja volt, John Augustus Roebling tervei alapján 1870 kezdték
építeni, melyet a tervező a szükségesnél hatszor erősebbre tervezett.
Homokkőből, gránitból és Rosendale cementből építették neogótikus
stílusban. A hidat kábelháló tartja, a négy, egyenként 27,5 cm átmérőjű
legvastagabb kábelt a földbe ágyazták. A két hídoszlopa 84 m magas, a
köztük lévő távolság 486 m. 1883. május 24-én adták át, és a Brooklyn
Bridge azonnal New York egyik jelképe lett.
Shuanglong híd, Jianshui, Yunnan tartomány, Kína
Jianshui
várostól 5km-re nyugatra, a Lujiang és a Tachong folyó összefolyásánál
találjuk az egyik legszebb, több mint 400 éves kőhidat. Kína fontos
kulturális emléke a Csing dinasztia (Qing dinasztia Kína utolsó feudális
császári dinasztiája i.u.1616-1911) uralkodása idejéből. Több tízezer
nagy kékes - szürke homokkőből épült, a teljes hossza 148 méter,
szélessége 3-5 méter. Három pavilon található a hídon, egy-egy
szimmetrikusan a széleken, a középső pavilon háromszintes négyzet alakú
oldalai 16 m hosszúak, a három szint együttesen 20 m magas. Először csak
3 boltív készült el majd később 14 boltívet építették hozzá. Az
összesen 17 pilléren álló szépséges híd gyönyörű egységet alkot.
Zmajski most (Sárkány-híd), Ljubljana, Szlovénia
Slovénia fővárosát Ljubljanát, a Ljubljanica nevű folyó szeli
ketté. Egyik jellegzetes ljubljanai híd a Zmajski most, a Sárkány hídja,
ami nevét a hídlábon ülő hatalmas sárkányszoborról kapta. Az
Osztrák-Magyar Monarchia idején épült, 1901-ben nyitották meg, bécsi
szecessziós stílusban épített, vasbetonhíd. A híd ma védett technikai
műemlék. A Josef Melan által feltalált Melan Rendszer szerint épült
Sárkány híd egy hármas csuklós híd, fesztávolsága 33,34 méter. Négy
sárkány szobor áll a lábazat négy sarkán, és ezen kívül még 16 kisebb
sárkány szobor díszíti Ljubljana jelképét (Jurij Zaninovic alkotása a
híd mellvédje, a díszítések és a híres sárkányok).
Karl Theodor Brücke, Heidelberg, Németország
A
Neckar folyó fölött átívelő barokk híd Hiedelberg városának leghíresebb
látnivalója. A hidat Karl Theodor választófejedelem építtette és
1788-ban készült el. A hossza 200 m és átlagos szélessége 7 m. Terméskő
falazatú, kilenc vörös homokkő pillére közül a második és hetedik
kiszélesedik, ezen két gyönyörű szobor kapott helyet (Karl Theodor és
Minerva). A déli végén a középkori hídkapu áll a 28 m magas karcsú,
kerek ikertornyokkal. 1945. március 29-én felrobbantották a nácik, 3
pillére megsérült, majd adományokból újra felépítették és 1947. július
26-án felavatták. 2001-ben felkerült a világ leginkább veszélyeztetett
műemlékei közé, 2006-ra teljesen felújították.
Le Pont Alexandre-III, Párizs, Franciaország
Párizsban
37 híd ível át a Szajnán, talán az egyik legszebb közülük a III. Sándor
hídja. 1896 és 1900 között épült. A hidat 4 darab, 17 méter magas
oszlopon álló aranyozott szoborcsoport szárnyas lovak, angyalok, nimfák,
arany levelekkel ékesített kardok és más szecessziós elemek díszítik.
III. Sándor cárról kapta a nevét, aki 1896-ban tette le az alapkövét és
az 1900-as párizsi Világkiállítás alkalmából adományozott pénzt a híd
építésére, mely Oroszország és Franciaország közti barátság tiszteletére
született. A Champs-Élysées negyedét köti össze az Invalidusokkal. A
két tervező Jean Résal és Amédée d'Alby, az építész és a mérnök Joseph
Cassien-Bernard és Gaston Cousin volt.
Shinkyo (Szent-híd) Nikko, Japan
Nikko városa 140 kilométerre fekszik Tokiótól. Festői szépségű
tájban, dús növényzetű hegyek és völgyek között találjuk a Szent-hidat. A
gyönyörű Shinkyo(Szent-híd) a Futarasan szentély bejáratához vezet
Nikko-ban. A híd a Futarasan kegyhelyhez tartozik, melyet a szentéllyel
együtt 1999 decemberében az UNESCO Világörökség részévé nyilvánítottak. A
Shinkyo egy cinóber vörösre festett, lakkozott híd, 28 méter hosszú,
7,4 méter széles, és 10,6 méter magasan ível át a Daiya folyón. Tíz fő
pillérre épült, mindegyik tetejét oszlop díszíti. A híd gerendázata
fekete és szintén lakkozott. A Shinkyo 1636-ban épült, azóta többször
átépítették megtartva eredeti megjelenését. Csak magas rangú tábornokok,
a császári udvar és a futárok használhatták, a hétköznapi embereknek
külön hidat építettek. Shinkyo 1973-ban nyitotta meg kapuit a
nagyközönség előtt. Ez a gyönyörű élénkpiros lakkozott híd egyike Japán
három legszebb hídjának.
Margit híd, Budapest, Magyarország
A főváros második állandó hídjaként 1872 és 1876 között épült,
1876. április 30-án avatták fel. A Margitsziget melletti két Duna ágat
3-3, a hídközép felé kissé növekedő nyílással íveli át, teljes hossza
607,6 méter. Tervpályázatát 1871-ben írták ki, melyen az első díjat
Ernest Goüin francia mérnöknek ítélték és a Societé de Construction de
Batignoles nyerte el a szerződést a híd megépítésére. A Margit-híd
hatnyílású, felsőpályás, kétcsuklós ívhíd, középen egynyílású
szárnyhíddal. Jellegzetes látványát a pillérekre támaszkodó ívek
láncolata és a pilléreket díszítő szobrok alkotják. A híd
vonalvezetésének törése (közepén 30 fokkal megtörik a tengelye,
középpillére szélesebb a többinél), a szárnyhíd csatlakozása a
gyönyörű, romantikus híd látványát fokozza. Új világítást is kapott a
2009-2012. évi felújítás során, ahol a pilléreket, a kereszt alakú
vasidomokat és a pilléreket összekötő íveket megvilágító fehér fény
tökéletesen kiemeli a híd kecsességét és szépségét.
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mindennapi élet az indonéz falvakban – Herman Damar csodálatos képei
Éjféli napsütés Norvégiában
Levendula mezők
Angel's Landing - ahol az angyalok földre szállnak