Nyugdíjas: Orbán azt csinálja, amit a legostobább paraszt szokott

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5680 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9131 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

 

 Egy normális, biztonságos, kiszámítható és élhető, európai Budapestet szeretnének a szocialisták - készül a főváros megoldatlan problémáira is választ kereső Budapest Stratégia. A programról Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi frakcióvezetője nyilatkozott a STOPnak. Az MSZP alelnöke szerint Orbán Viktor egyszerűen utálja Budapestet, Tarlós István pedig totálisan alkalmatlan a főpolgármesteri posztra.

STOP: - A napokban volt az MSZP Budapest Stratégiájának vitaindítója. Milyen céllal indul a szocialisták új vállalása?

Horváth Csaba: - Megállapítottuk, milyen Budapestet szeretnénk mi és a fővárosiak egyaránt. Nem véletlenül kapta a vitairat a "Modern, biztonságos Budapestet!" címet, hiszen ez áll jelenleg a legtávolabb a főváros értékeitől. Mi valójában egy normális, biztonságos, kiszámítható és élhető, európai Budapestet szeretnénk. Ha pedig a főváros pozicionálását szeretnénk megfogalmazni, azt röviden úgy fogalmazhatjuk meg, hogy azt szeretnénk, hogy Budapest a jövőben a nemzet és az ország fővárosa és egyben motorja legyen. Egyebek közt ezeket az alapvetéseket fektettük le, ebben a budapestiek is mindig egyetértettek. Viszont a kormánytól és Tarlós Istvántól eddig közel sem ezt kapták

 

Orbán Viktor és Tarlós István biankó csekket kért a budapestiektől, ellenben sárga csekkek százaival árasztotta el őket. Itt egy elég éles kontraszt van az ígéretek és a valóság között. Nagyjából arra próbál a most vitára bocsátott anyag közelíteni, hogy a polgárok milyen kérdésekben várnak válaszokat. A bemutatott anyag korántsem teljes, a budapestiekkel történő egyeztetés során ezt a leltárt teljessé tesszük, és párhuzamosan a változtatásokon, a megoldásokon is elkezdtünk dolgozni. Így március közepén egy részleteiben kidolgozott, a realitásokhoz ragaszkodó stratégiát teszünk le az asztalra.

- Hogyan fognak a budapestiekkel intenzíven egyeztetni?

- Részben digitálisan, hiszen ma már a város fiatalabb csoportjaival így lehet a leghatékonyabban kommunikálni. De legalább ennyire fontos, hogy az utcán és köztereken is találkozzunk az emberekkel.

- Korábban kijelentette, hogy a kormány az ország fejős teheneként kezeli Budapestet.


Horváth Csaba
Fotó: Csanádi Dávid


- Igen, egyértelműen. Egy okos gazda a fejős tehenét a legritkább esetben vágja le vasárnapi ebédre, hiszen gondol arra, hogy másnap is szüksége lesz a tejre. A legostobább paraszt az, aki egyébként levágja a fejős tehenét. Ennek ellenére most Orbán Viktor pontosan ezt csinálja.

- A Budapest Stratégia vitaanyagának bemutatásán arra is utalt, hogy Orbán Viktor nem szereti Budapestet.

- Kicsit erőteljesebb kifejezést használtam: a miniszterelnök utálja a fővárost. Elég csak felidéznünk, hogy már az első Orbán-kormány is minden ésszerű indok nélkül rúgta fel a fővárosban lévő kormányzati együttműködéseket - egyebek közt - a 4-es metró építése vagy a Nemzeti Színház és a BKV finanszírozása kapcsán.

A BKV kétszer került igazán nagy bajba, ha a működési finanszírozást tekintjük. Egyrészt 2001 és 2002 között, akkor már egyszer előállt egy csőd közeli helyzet, de Medgyessy Péter akkori kormányfő az utolsó pillanatban konszolidálta a helyzetet. Legutóbb, közel egy éve Orbán és Tarlós megállapodtak - fű alatt -, hogy nem tartják be a korábbi közlekedés-finanszírozási szerződést. Majd 2011 decemberében a kétharmados fideszes törvénygyár úgy döntött, hogy nem adja meg a BKV-nak járó állami normatívát, hanem zárolja azt. Innen indult a kálvária, hiszen a szándék világosan látszik: a fővárosiak ezt a pénzt nem kapják meg. Hiába fizetik az országban a legtöbb adót, ezt a pénzt a kormány lenyúlja, majd azt ajánlja fel a főpolgármesternek, hogy találjon ki egy újabb sarcot, vesse ki és azzal majd finanszírozza az elmaradt tételeket. Viszont a város adófizetői teljesítőképességük határán vannak, minden újabb teher már komoly tragédiákat okozhat.

- Mi a garancia arra, hogy az elkövetkezendő két évben nem nőnek Budapest gondjai?


Horváth Csaba
Fotó: Csanádi Dávid

 


- Semmi, sőt! A kormány jövőre kiszállhat a BKV finanszírozásából, legalábbis a jelenlegi információk ezt támasztják alá. Ez 76 milliárd forintot jelent, de egyéb tételekkel együtt több mint 100 milliárdot akarnak visszatartani Budapesttől, noha a fővárosiaktól továbbra is elvárják, hogy rendre fizessék be az adójukat. Így viszont az egész országnak ártanak, mert ha a fővárosban nem tudnak termelni és adózni az emberek, akkor az hiányozni fog azokon a vidéki településeken is, ahol az állam kiegyenlítő szerepével finanszírozzák a helyi működést.

- Ezek szerint a Fidesz politikusai érzelmi alapon döntenek Budapesttel kapcsolatban?

- Budapesttel van egy politikai természetű problémájuk, ugyanis ez a város alapvetően egy balliberális, szabadságpárti város. Mindössze hatezer szavazattal sikerült nyerniük 2010-ben, amikor még mindent állítottak, csak a valóságot nem. Ebből ők is pontosan tudhatták, hogy a következő választások során Budapest számukra elveszett. Ezért a pénzt ellopják, elviszik, kifosztják a várost. Ha már megnyerni nem tudják, megpróbálják elpusztítani. De így a fejős tehén szerepét Budapest nem fogja tudni betölteni, és a fideszes urak többet veszítenek, mint amennyi pénzhez hozzájuthatnak.

- Ha Orbán Viktor utálja és mondjuk a szocialisták szeretik Budapestet, akkor Tarlós Istvánról mit lehet ezzel kapcsolatban elmondani?

- Tarlós elárulta a budapestieket és a nekik tett esküjét, mert nem képviseli a város polgárait. Ugyan úgy tűnik, mintha konfrontálódna, de soha nem nevezi meg a felelőst, Orbán Viktort, akit személyes felelősség terhel azért, hogy ez a Budapest-ellenes politika ily módon elhatalmasodott a város fölött. A miniszterelnököt Tarlós István nem meri megszólítani. Ha más lenne Orbán Viktor szándéka, akkor rendet tudna tenni a fideszes kiskirályok között is, de ez számára nem cél.

Azt se felejtsük el azért, hogy Tarlós István személyében is alkalmatlan a főpolgármesteri posztra. Nem látja át a feladatok nagyságát, nem érti, mi is történik körülötte. Sokszor ész nélkül konfrontálódik ahelyett, hogy érveket venne elő. Mindez jól láthatóan kézzelfogható eredmények nélkül marad.

Segítene-e bármin is a dugódíj?

 

Sajnálatos tény, hogy a főváros ma nem fordít elég figyelmet a rászorulók helyzetére, az emberek egyre nehezebben tudják biztosítani megélhetésüket. Megoldásokat kell keresnünk egyebek közt azért is, hogy Budapest szellemi és gazdasági erőforrásait újjáélesszük, a város szabadságát helyreállítsuk és javítsuk az életminőséget. Konkrét elemeket sorolunk ennek érdekében, ilyen például a bölcsődei és az óvodai férőhelyek bővítése, a panelprogram újraindítása, a nehéz helyzetbe kerülők támogatása vagy az egészségügyi ellátások körüli kaotikus állapotok megszüntetése, a várólisták ledolgozása.

- Tehát a jelenlegi vitaindító nyomán, az abban szereplő problémafelvetések mentén konzultálnak a budapestiekkel, majd a szakértők és a politikusok összeállítanak egy stratégiát március közepéig. Ez a dokumentum egyben a választási program alapját is adja?

- Fogalmazzunk úgy, hogy ez lesz az a szakmai tudástárunk, amit utána tovább bővítünk. Mivel hetente jöhet egy újabb célzott lövés akár a demokrácia vagy a budapestiek hétköznapi megélhetése ellen, muszáj ezt a programot folyamatosan bővíteni. De a fő cél minden szempontból az, hogy egész egyszerűen egy normális Budapestet hozzunk létre.

- Elképzelhető, hogy 2014-ig még lesznek olyan kormányintézkedések Budapesttel kapcsolatban, amelyek helyrehozhatatlan károkat okoz?

- Nem kizárt. Az én ismereteim szerint a BKV csődje elkerülhetetlen már ebben az évben, ha a kormányzat nem változtat a jelenlegi szándékain. Már számos olyan döntés született, amely ezt készíti elő.

- A jelenlegi formájában egyébként fenntartható a BKV működtetése?


Horváth Csaba
Fotó: Csanádi Dávid


- Nem. Azért sem, mert nem a működési formával van a baj, hanem alapvetően a finanszírozással. Nem azért van most bajban a fővárosi közlekedés, mert a BKV elkezdett pazarolni. Az a gond, hogy a kormány úgy döntött, hogy évente 76 milliárd forinttal csökkenteni akarja a BKV működési finanszírozását. A kormány most nagyjából azt várja el a polgároktól, hogy most tanuljanak meg repülni, és a BKV helyett használják a nem is létező szárnyukat. Ez stratégiai tanácsnak rendkívül jól hangozhat, de nehezen kivitelezhető.

- A dugódíj nem segített volna a BKV-n?

- Évek óta probléma, hogy bizonyos szakmai kérdéseket nem arra a célra használnának, mint amire azok valójában alkalmasak. Amikor a dugó- és a behajtási díj kérdése 2007/2008-ban előkerült a 4-es metró szerződésének véglegesítése során, akkor egymillió autó közlekedett Budapesten. Mindez túlzott környezeti károkat okozott, emiatt évente több ezer budapesti halt meg. Abban a szituációban egy felelős városvezetésnek az volt a feladata, ezt a helyzetet kezelje. Voltak azonnali lépések, mint a szmogriadó bevezetése, de fontos szempont volt, hogy Budapest levegőminősége - ha nem is javít - legalább ne rontson az emberek egészségén. Akkor azon kellett gondolkodni, hogy az egymillió autóról százezrekkel csökkentsük a Budapesten áthaladó járművek számát.

De most Tarlósékat nem a szakmai kérdések érdeklik, hanem a pénz. Az, hogy azt az 50 milliárd forintot, amit Orbán Viktor kivitt Budapestről, azt a fővárosiakkal megfizettesse. A főpolgármesterben föl sem merült az a gondolat, hogy felálljon, odacsapjon az asztalra, és felszólítsa Orbán Viktort, hogy változtasson az eddigi hozzáállásán.

- A dugódíjjal kapcsolatban a korábbi városvezetést is előszedték.

- Van egy közlekedésfejlesztési terv, amely 2020-ig szól. Ezt kapta meg mellékletként a metrószerződéshez az Európai Unió. De jelenleg nincs olyan kényszer, hogy a budapesti autóközlekedést leszorítsuk 500 ezer járműre, mert már nincs annyi. Ennek egy oka van: a brutális benzinárnál nincs erősebb szabályozás. Ma már nincsenek olyan állandósult dugók, amelyek indokolttá tennék a behajtási zónák működtetését.

- Mi lehet annak az oka, hogy a dugódíjjal kapcsolatos indítványt maguk a benyújtók sem szavazták meg? Szakmai vagy politikai kérdések állnak a háttérben?

- A kormánypártiak is olvastak közvélemény-kutatási anyagokat, csupán ennyi. Világosan látszik, hogy ellenszolgáltatás nélküli új adóterhet nem akarnak a budapestiek. Más lenne, ha elviselhetetlen lenne a forgalmi helyzet, és más lenne, ha pl. a dugódíjból növelnék a zöldterületek nagyságát vagy rendelnének a BKV-nak ezer új buszt. De erről szó sem volt.

Forrás: MSM Mainap

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gyenge András üzente 12 éve

Nincs igaza Horváth úrnak. Orbán nem azt csinálja, amit a legostobább parasztember tesz. Ha azt csinálná, még esetleg jó világ is lehetne egyszer...
Mert ugye legtávolabbi pusztai tanyán lakó sem bontja szét, vagy gyújtja fel az udvari "pottyantóst" ,- addig, míg a másikat valahol fel nem építette. Mert tudja, hogy építkezés közben is kell néha pottyantani!
Orbán Viktor úgy viselkedik, mint egy rafináltnak látszani akaró ZUGÜGYVÉD.
Elzavarja a barátot,- és közben más mindenkit ellenséggé tesz....mert ő a harcos forradalmár.
Mikor kiderül, hogy milyen nagy hölyeséget csinált, nem vátoztat, mint a józan de buta paraszt, aki legalább A SAJÁT HIBÁJÁN TANUL,-

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 napja a(z) Társalgó. fórumtémában:

Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.) Gyalogosként is legyél ...

Szántó Imréné Mária 1 hete új blogbejegyzést írt: Fekete István - Hó

Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu