Nyugdíjas: Még a fehér ló sem volt az övé

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5679 fő
  • Képek - 7695 db
  • Videók - 5182 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

Néhány száz demonstráló gyűlt össze tegnap a Jobbik budapesti rendezvényén, amelyen Horthy Miklós 1919. november 16.-i fővárosi bevonulásáról emlékeztek meg. A résztvevők egy fehér ló felvezetésével vonultak végig az egykori Horthy Miklós - ma Bartók Béla - úton, a Kosztolányi Dezső tértől a Szent Gellért térig. Utóbbi helyszínen az Együtt-PM több tucatnyi ellentüntetője várta a felvonulókat, "A diktatúrák ideje lejárt" feliratú táblákkal.Nem tudom mennyire közismert, de az a bizonyos fehér ló, amelyen Horthy bevonult Budapestre, nem az övé volt, hanem szereztek neki egyet. 

 

De honnan? 

De kiét? 

Bizony az a fehér ló Stromfeld Aurél lova volt. Azé a vezérkari tiszté, aki messze jobb katona és jobb hadvezér volt, mint Horthy. Stromfeld tervezte meg a Tanácsköztársaság "északi hadjáratát", ami teljesen új elemeket hozott az első világháborús hadviselés módszertanához képest. A bécsi szoldateszka tisztjei, akik gyarmatosították Magyarországot - vagy még inkább a már gyarmati Magyarországot kezükbe kaparintották - nem sokat tanultak Stromfeld Aurél zseniális hadjáratából. Azonban a németek igen, akik sokszor kényszerből olyan húzásokra kényszerültek, amiknek végső soron Stromfeld volt az ihletője. A franciák elleni támadást először a régi séma szerint tervezték meg, vagyis Belgiumon át. Amikor kiderült, hogy a francia kémek megszerezték a tervet, akkor vették elő az Ardenneken át való támadást, aminek szinte minden eleme az északi hadjárat húzásaira vezethető 

                                                                                                  Népszava

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gyenge András üzente 11 éve

Sándor! Én leírtam, amire emlékezek, mert valamikor a tavasszal néztem utána ellentengernagyunk egyes(!) dolgainak.-hiszen mindenről nem is akarok tudni. És nem akartam az első posztban se hosszan se konkrétan írni, hiszen a téma a hortista hatalomátvétel volt.
Egy biztos. Magyarország akkor is jobban teljesített. Csakhogy! Horti M. még ma is Soroksáron üldögélhetne, ha a Román csapatok nem teljesítenek "jobban"...
A másik, hogy az akkori rendszerváltó urak kerestek valakit, aki eléggé KEGYETLEN ahhoz, hogy ők a bosszújukat kiélhessék, elég buta, hogy ne legyenek önálló gondolatai és cselekvési kényszere. Eléggé nagyravágyó, hogy a titulusért cserébe mindent aláír. Lásd: Smitt Paja..
Horti kegyetlenségéről volt matrózai-beosztottai legendás dolgokat meséltek. Ezért tudott a Héjjas és Prónai féle különítmény minden "bírósági, és egyéb törvényesnek látszó háttér" nélkül sokezer embert megkínozni és kivégezni (amihez képest az a 228 körüli politikai okból született halálos ítéletvégrehajtás eltörpül)... És Ő ÍRTA ALÁ a területfosztó "békét". Miért hívei a mai napon is "hálásak"..szoborolják miatta...
- És egy idézetet ajánlok kedves figyelmébe az Ajtay úrnak:
"Az igazi érték nem a vagyon,a vallás, végzettség, vagy EREDET, -mert ezek elfolynak ujjaink közül. Egyetlen maradandó érték a JELLEM:." G:B Shaw.
Várom tételes cáfolatait a hallgatás helyett, amivel eddig minden alkalommal kitüntetett bennünket.

Válasz

juhász nagy sándor üzente 11 éve

Ja még annyit,hogy a jobboldal az mindig csak provokál, tehát nem áll tőle távol a személyeskedés.Bár felmerül bennem,hogy anonim személyek írogatnak.

Válasz

juhász nagy sándor üzente 11 éve

Már elnézést de vagy személyeskedünk,vagy elmondjuk a véleményünket,tudásunkat..jó volna ha ez kultúr-emberhez méltóan menne...a látszat az csal.

Válasz

Gyenge András üzente 11 éve

Apáthy úr kedves.
Én már nem tanulok. Tettem azt jó negyven évig.
Ma már csak olvasok. Könyvtári ciklusonként 5-6 kötetet. Vegyesen Krimitől a történelmi írásokon keresztül a szépirodalmon át az ismeretterjesztő könyvekig. Néha társadalomfilozófiát..Verseket alig...Amit épp most olvasok az 729 oldalon át a Bencroft tétellel, azaz a stratégiájával foglakozik...
De azért köszönöm a szíves "felszólítását"....
Én önnek javasolnám legelsőre Márait...az összeset...szélsőjobbos oldalak helyett...

Válasz

Gyenge András üzente 11 éve

Kedves Apáthy László!
A tények azok nem sokat változtak. Még nem működik a "legújabb" lézerblokkolós Lázár János alá rendeltetett történelmi kutatóintézet. Szándékosan nem írtam hajónevet az elő posztban...
----->A hajóról, amit SMS Szent Istvánnak neveztek, a dreadnought hajóosztály MÁSODIK tagja volt, az ELSŐ a Viribus Unitis.
1918. június 8-án Horthy Miklós zászlóshajójaként egy kötelék élén indult az Otrantói-szorosban lévő tengerzár feltörésére. Miután 10-én hajnalban testvérhajója, a SMS Szent István elsüllyedt, az akciót lefújták. Erről a hajóról vagyon szó, amit SMS Szent Istvánnak neveztek el.
Annyiban tért el a "testvérhajójától, hogy ezen a hajón az első kémény köré egy platformot építettek, ami a parancsnoki hídtól egész a hátsó kéményig tartott, és számos fényszórót helyeztek rá. További különbség volt még, hogy ez a hajó nem volt torpedóhálóval ellátva, valamint a főárboc előtt is a többi hajón lévőtől eltérő ventilátor helyezkedett el. Míg a testvérhajói négy, addig a Szent István kettő hajócsavarral rendelkezett.
A hajót a Ganz-Danubiusz Fiumei gyárában építette, és 1915-ben állították hadrendbe.
-->Első és egyben utolsó harci bevetésére 1918. június 9-én éjjel futott ki egy kötelék tagjaként azzal a céllal, hogy feltörjék az Otrantói-szorosban lévő tengerzárat. Horti Miklós parancsára, (!) kinek addigra már ismereteinek kellett volna legyenek az Olasz alacsony építésű, gyors, csendes torpedós motorcsónakokról, mert több hajót megrongáltak.)
Ugyanekkor Anconából két olasz torpedónaszád két MAS motorcsónakot (MAS-15 és MAS-21 jelzésűek) vontatott ki. Az volt a feladatuk, hogy kifürkésszék a Gruzia- és Selve-sziget közötti forgalmat és mérjék föl az aknazárakat.
Június 10-én hajnalban Luigi Rizzo korvettkapitány, (Olasz hadiflotta!) a MAS-15-ös parancsnoka észrevette a Szent Istvánt és a Tegetthoff nevű testvérhajóját a Premuda-szigettől délkeletre. Rizzo úgy döntött, hogy megtámadja a csatahajókat. 500 méterről kilőtte a Szent Istvánra mindkét torpedóját. Néhány másodperc múlva – fél négykor – két robbanás hallatszott. A 76T jelű torpedónaszád csak ekkor vette észre a MAS-15-öst. Utánaeredt, de a motorcsónaknak sikerült leráznia a naszádot.
A torpedók a jobb oldali első és második kazánházat találták el, valamint átszakították a válaszfalat is. A lék a vízvonal alatt 5 méterrel volt, így a hajó azonnal 10 fokban megdőlt. A dőlés mértékét sikerült 7 fokra csökkenteni. A hajó sebessége csökkent és a part felé vette az irányt. A Tegetthoff megpróbálta elvontatni, de a vonatókötél elszakadt. Egyre több víz került be a hajótestbe. A hajó 6 óra 5 perckor felborult, majd 7 perc múlva elsüllyedt. Csak gyakorló lövészeten vett részt, és egyszer lőttek róla Fiume "légvédelmében" ...
-AJÁNLOTT IRODALOM:
Dr. Csonkaréti Károly: Császári és királyi hadihajók (Hajja & Fiai Könyvkiadó, Debrecen, 2002) 186–217. o.
Balogh Tamás – Csepregi Oszkár: A Szent István csatahajó és a csatahajók rövid története (General Press Kiadó, 2002) ISBN 963-9282-90-1
Erwin F. Sieche: Őfelsége Szent István nevű hadihajója. Magyarország egyetlen, szerencsétlen sorsú dreadnoughtja. In: Haditechnika, V. rész: 2002/2., 13–17. o.

-.....Az induláskor kböző "haváriák" léptek fel az SMS Szt.Istvánnál, és ezért Horti személyes (!) parancsa szerint ""külön"" futott ki, két "nagy" és nehézkes, nem gyors, és nem fordulékony páncélos...gyors, fordulékony-fürge kíséret nélkül....
-És az Adrián ezzel aztán vége is volt a "hadviselésnek...az Olaszok ellenőrizték a hajóforgalmat.

- Csak ennyit a tanulásról és az ismeretekről, Apáthy úr... Talán fordított a helyzet...
A hit, és szeretet nem elég...
És a többi is stimmel.
Avagy kéne ám egy tételes cáfolat. ...... Minősítgetés helyett....mert ahhoz nem kell semmi..

Válasz

Apáthy László üzente 11 éve

Kedves Gyenge András (történelem tudós)

Olvass Tanulj és akkor nem írsz ennyi butaságot.

Tisztelettel
Apáthy László

Válasz

Gyenge András üzente 11 éve

Horti nagyon rossz stratéga, nagyon rossz szervező, nagyon rossz stratéga, nagyon rossz "ellentengernagy" volt. Neki tulajdonítja a katonai történelemkutatás a magyarok legnagyobb, legütőképesebb, legjobban felszerelt, legnagyobb létszámot hátán hordó és egyetlen valódi hadihajójának a pusztulását is, amelyik úgy süllyedt el, hogy "egyetlen egy" hadihelyzetben leadott lövése sem volt. Gyakorlatilag kiküldte "fedezet és felderítés" nélkül az Olasz flotta "fából készített" torpedónaszádjai elé, -céltáblának..(erről lett világhíres a hajó).
Egyetlen egy dolog írható javára. De ez is inkább képzetlensége, és kényelmessége az oka. "Minél kevesebbet beleavatkozni". Hagyta, hogy a Telekiek, és még sok jól képzett és művelt politikus tegye a dolgát,- köztük a hazai oktatás alapjait Horti ellenében is kiválóan megszervező Klébensberg Kúnó is,- minek köszönhetően az a sok híres Magyar tudós elme van szerteszét a világban.
De ugyanez volt a legnagyobb hibája is. Mert ha "fogjuk rá",- kényszerből (de nem igaz) elment a Németetek kedvében járva és saját hasznáért ameddig csak mehetett,- IDŐBEN NEM LÉPETT, és nem ugrott ki. . csak "próbálkozott. Ami megint csak sok kiváló katonatisztnek lett a végzete, kiket a Németek, Gestapó és az SS tárgylás, kérdezés nélkül kivégzett a fronton. Stromfeldnek meg a poros nyomában sem ért..

Válasz

Ez történt a közösségben:

Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_s

Keresztes Manci 2 hete új képgalériát töltött fel:

dr szalai József kandidátus

Kolteszet_es_valosag_dr_szalai_jozsef_2194823_6603_t

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu