Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Forrás: Europress/AFP/Carl Court
Mert egyre valószínűbb, hogy nem a Lajos. Úgy tűnik, hátrébb kell lépnie, de az még nem látszik ki jöhet helyette.
Az elmúlt négy évben a Közgép volt a közbeszerzések királya, nagyjából mindent megnyert, ahol indult. Csak 2013-ban 320 milliárd forintnyi megbízást kapott a köztől, összesen és négymilliárdot fizetett ki osztalékként. De nagyon úgy tűnik vége jó időknek: csak az elmúlt pár hétben milliárdokat húztak ki a Simicska-cégbirodalom zsebéből, és a fontos pozíciókból is hátrébb szorultak Simicska emberei.
Szerdán érkezett a hír, hogy a kormány újabb különadót tervez kivetni, ezúttal útépítőkre. A kiszivárgott tervezet szerint azokat a cégeket sújtják az újabb közteherrel, amelyek 2007 és 2014 között útépítésre kaptak megbízást az államtól, és annak értéke meghaladta a 100 millió forintot. A hét évre visszamenőlegesen befizetendő adó mértéke 15 százalék, ennek pedig legnagyobb vesztese a Közgép lenne. A közbeszerzés.ceu.hu adatai szerint a Közgép 2007 óta 112 milliárdot (111 824 511 653 forint) nyert különböző útépítési munkálatokra, ez után pedig 16,7 milliárd forint adót kellene befizetniük. A teljes cégcsoport 2007 és 2013 közötti adózás utáni eredménye nem éri el 12,5 milliárdot sem: ha valóban bevezetik az adót az könnyen lenullázhatja a Közgépet – papíron mindenképp. A kiszivárgott törvénytervezet indoklásában az áll, hogy az útépítésekre kiírt állami pályázatokat hosszú évek óta egy szűk kör nyeri el. Emiatt ők előnyben vannak a piac többi szereplőjével szemben, így „extraprofitot” érnek el.
A VS.hu megkeresésére a Kormányzati Információs Hivatal tagadta, hogy különadót terveznének kivetni az útépítő cégekre, ám azt elismerték, hogy a kormány és az Európai Bizottság között „komoly vita van a 2007 és 2012 közötti, útépítéssel kapcsolatos közbeszerzések ügyében”. Sőt, ahogy írják: „az Európai Bizottság döntésétől függ, hogy az uniós vizsgálat milyen következményekkel jár majd az érintett cégek számára.” A pályázati kiírásnál az állam hibázott, a nyertes cégek szabályosan jártak el. Ezért fura az a válasz, hogy az EB döntésének bármiféle következménye lenne a cégekre nézve.
A reklámadó isÉs ekkor eszünkbe jut a reklámadó. Nem csupán azért, mert a reklámadó indoklása kísértetiesen hasonló (egyes szereplők „túl nagy előnye” illetve „extraprofitja”) az útépítők különadójához, hanem azért is, mert annak egyik legnagyobb vesztese - az RTL mellett - szintén Simicska Lajos lehet. Két legnagyobb médiacége után legalább 346 milliót kell fizetni, ám az összeg ennek sokszorosa lehet: ha a bíróság úgy találja, hogy a Simicska-birodalom cégei (Publimont, Hír TV, ClassFM, Magyar Nemzet, MTG Metro Gratis) kapcsolt vállalkozásként működnek, akkor majd' négymilliárd reklámadót kellene kifizetniük. Az, hogy a reklámadó legalábbis felkészületlenül érte ezeket cégeket, az is bizonyítja, hogy a kormánnyal hagyományosan jó kapcsolatot ápoló, és a Fideszt szinte soha nem kritizáló Hír TV és Magyar Nemzet is tiltakozott a reklámadó bevezetése ellen.
És még annál is többMindezek alapján tehát nagyjából máris húszmilliárdos mínuszban vannak Simicska cégei. Ennél azonban sokkal fájóbb lehet, hogy korábban fontos kormányzati pozíciókban lévő embereit is félreállították. Ennek egyik legfeltűnőbb példája Németh Lászlóné esete. Az egyértelműen Simicska emberének tartott Némethnének távoznia kellett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium éléről, helyére pedig Seszták Miklós érkezett. Seszták már a hónap elején beígérte, változások lesznek az állami cégek élén, és kedden az is kiderült: az MNV alá tartozó vállalatok nyár végéig nem köthetnek új szerződéseket. Az NFM a VS.hu érdeklődésére megerősítette, a felfüggesztésre azért volt szükség mert átvilágítják az állami cégeket - van egy tippünk, ki lesz ennek a vesztes
.
|
|
Keresztes Manci 3 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!