Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | Mészáros Istvánné Margit | 1 hozzászólás
Úgy tűnik, mégis fel tudnak lépni a hatóságok az átverős termékbemutatók szervezőivel szemben. Nagykállóban például a helyi rendőrőrs vádemelési javaslattal zárt le egy nyomozást a minap: a szervezők megtévesztették a fogyasztókat, akik azt hitték, óriási árkedvezménnyel vásárolhatják meg a bemutatott készülékeket. Egy 81 éves nyugdíjasnak lett elege a lehúzásból.
Ingyenes orvosi vizsgálatra kapott meghívásra jelent
meg mintegy harminc, többségében idős ember 2013. októberében, egy
nagykállói közösségi házban. A jelenlévőknek valójában termékbemutatót
tartottak, ahol egy
lehetett - az ott elhangzottak szerint értékük töredékéért - megvásárolni.
Az
ügyben a Nagykállói Rendőrőrs folytatott nyomozást. Bár a beszerzett
adatok szerint a négy készülékhez valós értékükért juthattak a vásárlók, szó sem volt a meghirdetett különleges árkedvezményről és több százezer forintos megtakarításról.
Az
eljárás során három szervezőt is a fogyasztók megtévesztésének
megalapozott gyanújával hallgatták ki. A nyomozást a Nagykállói
Rendőrőrs a napokban lezárta és vádemelési javaslattal küldte meg az
illetékes ügyészségnek.
Beépített vásárlók, hitegetés, hazudozás, érzelmi zsarolás -
egészen elképesztő módszerekkel próbálkoznak a termékbemutatók
szervezői. A vásárlók - legtöbbször kiszolgáltatott nyugdíjasok - pedig
meglepően nagy számban dőlnek be a trükköknek. Nemrég kitálalt
egy termékbemutató szervezője: elmondta, hogy verik át a
kiszolgáltatott időseket. Gábor, aki termékbemutatókon dolgozott, a
Blikknek elmondta,
hogy az előadás kezdete előtt van tíz-tizenöt perc, amikor a beépített
emberek szóba elegyednek a "palimadarakkal". Ők mérik fel, átverhető-e a
vendég.
Az
előadás minden fél órában más típusú, és különböző érzelmi
beállítottságú emberekre hat. Aki az egészségéért aggódik, aki
családjáért, aki takarékoskodni szeretne: mind-mind meg lesz szólítva.
Ezután jön a bingó. Amíg nem ütközött törvénybe, összegeket
találtak a kihúzott sorsjegyeken az emberek, ezek a későbbi
árengedmények voltak. Most már mosolygós vagy szomorú arc van a
borítékokban. A beépített emberek infói alapján dől el, hogy kiket lehet
beforgatni, ők kapják a mosolygós jelet. Aki egyedül él, van saját
ingatlanja, és rokonai nem sűrűn látogatják, azt biztosan megpróbálják
átverni.
Az
előadásoknak mindig van egy vendége: néhol meglepetés, de van, hogy
előre beharangozzák az érkezését. Az úgynevezett szakemberek csak az
átverésben jeleskednek. Van, amikor "orvost" hívnak, aki a hitelesség
kedvéért fehér köpenyben van; előfordul, hogy odalép egyik-másik
nyugdíjashoz, és belenéz a szájukba, vagy belenéz a szemükbe egy
nagyítóval. Máskor egy "mérnök" csatlakozik, aki olyan kifejezéseket
használ, amelyeket még ő maga sem biztos, hogy ért. Mindenki csak
ámul-bámul, isszák a szavait.
Gábor azt is elárulta, hogy a
bizonytalanokat nem győzködik, ha elkezdenek hezitálni, kiküldik őket
azzal, hogy más örül majd a lehetőségnek. Miután az illető kimegy, egy
beépített ember boldogan bemegy helyette az irodába - így a húzódozó
visszakuncsorogja magát.
Az árubemutató
utazásokra is alkalmazni kell az üzlethelyiségen kívül kötött
szerződések szabályait - egyebek mellett ezt az előírást is tartalmazza a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló kormányrendelet, amely június 13-án lépett hatályba.
A
jogszabály megkülönbözteti a távollévők között kötött, illetve az
üzlethelyiségen kívül kötött szerződéseket. Az előbbi lényege az, hogy a
felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződést pedig nem
a vállalkozás üzlethelyiségében ütik nyélbe. Ebbe a körbe tartozik az a
szerződés is, amelyet a
Mindkét
fajta szerződésre igaz az, hogy ha a vállalkozás a szerződéskötést
követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, az nem lehet
emelt díjas hívás. Továbbá a vállalkozás köteles világosan és közérthető
módon tájékoztatni a fogyasztót a szerződés szerinti termék vagy
szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, a vállalkozása nevéről,
székhelyének postai címéről, telefonszámáról és az elektronikus
levelezési címéről is. Ugyancsak közölni kell a termékért vagy
szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás - adóval megnövelt - teljes
összegét.
A rendelet melléklete tartalmazza azokat a mintákat,
amelyeket a fogyasztó elállási, illetve felmondási jogáról át kell adni a
fogyasztónak. Így a vállalkozás és a fogyasztó közötti áruvásárlási
szerződéstől az utóbbi
A szolgáltatási szerződést pedig annak kezdetétől számítva, 14 napon belül - ugyancsak indoklás nélkül - felmondhatja a fogyasztó. Az elállást, illetve felmondást követő 14 napon belül kell a vállalkozásnak visszatérítenie a vételárat - illetve a szolgáltatás ellenértékét - beleértve a fuvarozási költséget is.
Pénzcentrum.hu
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!