Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. december 7. | 13:07
|
Az év utolsó hónapjára kezd kikristályosodni, milyen terhekkel kell szembenézzenek a járműveket üzemeltető cégek és magánszemélyek a következő esztendőben. A lista még nem teljes, ugyanis az útdíjakról nem született még döntés, de a jó néhány adó, vagy adó jellegű kötelezettség mértéke már végleges.
A legrégebbi közteher az
egykor súlyadóként indult, ma már a személygépjárművek és
motorkerékpárok esetében a teljesítménytől és az életkortól függő
gépjárműadó. Kivételesen ennek mértéke nem változik a 2012-es évre. A
törvény szövege szerint a magyar hatósági rendszámtáblával ellátott
gépjármű, pótkocsi, valamint Magyarország területén közlekedő, külföldön
nyilvántartott tehergépjármű (a továbbiakban együtt: gépjármű) után
gépjárműadót, míg a nem kizárólag magánhasználatú személygépkocsi után -
a gépjárműadó fizetési kötelezettségtől függetlenül cégautóadó kell
fizetni.
Az adó alapja a személygépkocsik és a motorkerékpárok
esetében a teljesítmény kW-ban kifejezve. Mentességet kaphat a
gépjárműadó 2012. évi megfizetése alól többek között a súlyos
mozgáskorlátozott személy, a kiskorú mozgáskorlátozottat szállító és
vele egy háztartásban élő hozzátartozó, de csak ha a gépjármű motorja
nem haladja meg a 100 kW (136 lóerő) teljesítményt.
Az
autóbusz, a nyerges vontató, lakókocsi esetében az adó alapja az
önsúly, míg a tehergépjárművek és pótkocsijaik esetén az önsúly+raksúly
50%-a.
A
magánszemélyeket nem, de az összes járművet használó, üzemeltető céget
érinti a cégautó-adó változása. Eddig tisztán a motorok lökettérfogatán
alapuló számítás - két "sáv" volt, 1,6 liter alatt, illetve felett -
helyett már a környezetszennyezést, azaz a környezetvédelmi besorolást
is figyelembe veszi a szabályozás. A nyugat-európai gyakorlattól
eltérően azonban nem a CO2 kibocsátás konkrét adatai, hanem csak a hazai
besorolási rend, azaz környezetvédelmi osztályba sorolás képzi az adó
számításának alapját. A legjobb esetben is 10%-os tehernövekedéssel kell
kalkulálni.
Az
Európai Unió felszólításának megfelelően megszületett az adótörvény
olyan jellegű módosítása, mely lehetővé teszi a személygépjárművekhez
kacsolódó lízingdíjak áfa visszaigénylését. A szabályozás azonban nem
teljes, az NGM és a szakmai szervezetek többek között erről is
folytatnak még egyeztetéseket.
A nyílt végű pénzügyi lízing és
operatív lízing szerződés esetén (az EU határozata szerint "open ended
lease" esetében, tehát ahol a futamidő végén az ügyfél nem szerez
egyértelműen tulajdonjogot a gépjárművön) a személygépjárművet a
lízingcég megvásárolja, az autó árának áfa tartalmát visszaigényli, majd
lízingbe adja az ügyfélnek, aki a céges használat arányában az egyes
lízingdíjakból visszaigényelheti az áfát. Nyílt végű pénzügyi lízing
esetében az áfa csak a tőkerész után fizetendő, a kamatra nem, operatív
lízing esetében viszont a bérleti díj valamennyi beépített szolgáltatást
is tartalmazza, tehát ezek áfája is visszaigényelhető lesz.
Az
áfa felső kulcsának 27%-ra emelése a közlekedési szektor minden
szegmensére kihat, a járművek árától kezdve a javításon át a
hajtóanyagokig. Mivel nem minden gazdasági szereplő igényelheti vissza
az áfát, így az ő terhük nem csak a finanszírozás terén, hanem abszolút
értelemben is nő.
Míg korábban független volt a jármű korától
a vagyonszerzési, vagy más néven átírási illeték mértéke - csak a
hajtómotor lökettérfogata határozta meg ennek összegét -, 2012-től már a
kor és a teljesítmény lesz a számítás alapja.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!