Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezúttal a termékbemutatós átverésekről lesz szó. Bemutatjuk, hogyan babonázzák meg az előadók a gyanútlan közönségüket, és hogy az emberek miért versengenek egymást túllicitálva azért, hogy hozzájussanak pár sokszorosan túlárazott bóvlihoz.
A termékbemutatókon való áruértékesítés szerte a világon elterjed és bevált kereskedelmi módszer, amit alapvetően nem azért találtak ki - és sokan nem is azért alkalmaznak-, hogy embereket verjenek át vele. Hogy a nálunk hírhedtté vált termékbemutatós átverési módszer a legendás magyar leleményesség terméke-e, vagy ezt is külföldről vettük át, az nem tisztázott. Ami viszont biztos, hogy az elmúlt években Magyarországon is rengeteg kisnyugdíjast szabadítottak meg ilyen módon a spórolt pénzétől. Sőt volt, aki - némi segítséggel - még hitelt is vett fel azért, hogy azokon a bizonyos „egyszeri és soha meg nem ismételhető akciókon” hozzájuthasson a hőn áhított, és máshogy el sem érhető csodaszerhez. Az így beszerzett kacatok jó része persze a sufniban végezte, és többnyire nem hozta el a bepalizott vevők életében a beígért gyökeres változást. A hozzátartozók viszont először nem kapnak levegőt, mikor meghallják egy-egy „minőségi” termék „akciós” árát, aztán pedig nem győznek szentségelni, hogy hová tehették az idős nagyszülők a józan eszüket, amikor hagyták magukat ilyen csúnyán átverni. De az igazság az, hogy a módszer jól ki van találva és olyan pszichológiai törvényszerűségeken alapul, melyeknek a legtöbb ember könnyen bedőlhet.
Fotó: rtl.hu
Nézzük hát, hogyan is működnek az ilyen átverések!
Kinek és mit akarnak eladni a csalók?
A célközönséget jórészt nyugdíjasok illetve az idősebb korosztályhoz tartozó férfiak és nők képezik. Ők, a korukból adódóan sebezhetőbbek, a hétköznapi dolgokban kevésbé tájékozottak és a mai technikai eszközök fejlettsége, működtetése terén sem feltétlenül naprakészek. Viszont általában, a korosztályuk sajátosságaiból, illetve gyakran saját egészségügyi állapotukból adódóan is, fokozottan nyitottak és érdeklődőek az egészségük megőrzése, vagy visszaszerzésének lehetőségei iránt. Már a szórólapként terjesztett meghívókon, vagy a telefonos meghívások során felvillantják annak a lehetőségét, hogy a termékbemutató résztvevője tehet valami fontosat az egészségéért. Például részt vehet egy speciális szűrővizsgálaton. Lássuk be, hogy egy ilyen meghívás elég vonzó lehet egy olyan embernek, akinek vannak, vagy korából adódóan tipikusan már lehetnének egészségügyi problémái. Az ilyen korú emberek gondolatai már jóval gyakrabban forognak a különböző betegségek körül. Mindemellett e korosztálynak szabadideje is bőven van arra, hogy hasonló rendezvényekre járjon. Ha pedig valaki enged a kísértésnek, és eleget tesz a meghívásnak, már igen könnyen áldozattá válhat. Mindezt úgy, hogy szinte észre sem veszik, sőt sokszor meg vannak győződve arról, hogy mekkora „bizniszt” csináltak.
Fotó: blikk.hu/RAS-archiv
Az így eladott termékek pedig többnyire párezer forintos „kínai” kacatok. Víztisztítók, párásítók, edénykészletek, kétes összetételű csodaszerek, amelyeket általában a beszerzési áraik sokszorosáért sóznak rá a megbabonázott hallgatóságra.
De mi képes arra, hogy ennyire elvegyek az emberek eszét?
A marketing szakemberek régóta ismerik és használják azokat a pszichológiai törvényszerűségeket, melyek mindnyájunkra hatnak, és amelyekkel képesek hatást gyakorolni a vásárlásaink során meghozott döntéseinkre. Na, itt persze nem pszichoaktív tudatmódosító csodafegyverekre kell gondolnunk, hanem olyan viselkedéskutatók és szociálpszichológusok által feltárt és kísérletek során bizonyított törvényszerűségekre, melyeket ügyesen kihasználva az emberek egyes döntéseit képesek lehetnek bizonyos mértékig befolyásolni. Ilyen döntések lehetnek például a vásárlások során meghozott döntéseink is. Nap, mint nap találkozhatunk a reklámszakemberek apróbb, és többségében jó szándékú befolyásolási kísérleteivel. A mai modern reklámokat legnagyobb részét ugyanis már ilyen elvek alapján építik fel a szakemberek. Ezek a marketingfogások azonban sajnos arra is alkalmasak, hogy visszaéljenek velük. Etikátlanul és otrombán felhasználva őket, képesek olyan hatást kiváltani az emberekből, hogy józan gondolkodásukat kikapcsolva hozzanak döntéseket olyan kérdésekben, mint például valaminek a megvásárlása. Kiváltképpen igaz ez azokra az idős emberekre, akik korukból adódóan, már nyilván jóval kevésbé látnak át a szitán.
Vegyük sorra, hogy a termékbemutatókon mik lehetnek ezek befolyásoló tényezők leggyakrabban!
Fotó: blikk.hu
|
|
Gulybán Barnabásné 3 hete új blogbejegyzést írt: Gyógyítsd meg magad!
Szántó Imréné Mária 4 hete új blogbejegyzést írt: Boldog Új Évet! Újabb csodálatos 365 napot kívánok neked!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!