Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1948 óta nem volt olyan zöldmezős vasúti beruházás, amelyről keddi ülésén döntött a kormány - jelentette be a tervezett, Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútépítést Szijjártó Péter külgazdaságért felelős államtitkár a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón. A beruházás összegét 360 milliárd forintra becsüli a kormány. Ennek fedezete a tavaly létrejött 1 milliárd eurós kínai hitelkeret lenne, amely felülről nyitott.
Ezért kell az új projekt
"A kormány a magyar
fejlesztéspolitika kulcsának tekinti a gazdasági növekedés és
munkahelyteremtés mellett, hogy olyan dolgok jöjjenek létre, amelyek a
jövő nemzedéke számára is értéket fognak jelenteni. Ezért fontos, hogy a
kormány tegnap döntött a V0-ás projekt ügyében, amely lényegében
Budapesttől délre egy elkerülő vasútvonal fejlesztését, kialakítását
jelenti" - fogalmazott Giró-Szász András. "A cél a vasúti áruszállítás
versenyképesebbé tétele" - tette hozzá.
Szijjártó Péter, a
Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkár a kormányszóvivői
tájékoztatón elmondta, hogy Magyarország egyik legfontosabb erőforrása a
földrajzi elhelyezkedése, amiből hasznot kell húzni.
"Azt a
helyzetet kell előállítanunk, hogy ha valaki keletről árut akar
szállítani Európa nyugati felébe, akkor evidens legyen, hogy mindezt
Magyarországon keresztül teszi. Ma ugyanis ez nincs így" - magyarázta a
projekt szükségességét Szijjártó. Az államtitkár szerint Magyarország
versenyképtelen abból a szempontból, hogy árukat gyorsan keletről
nyugatra lehessen juttatni rajtunk keresztül, jelenleg a vasúti rendszer
Budapest-centrikus. Ez a teherszállítás tekintetében hátrányos.
"Nap
közben a Budapest körüli vonalakra a tehervonalakat nem lehet ráengedni
az elővárosi forgalom sűrűsége miatt. Ezért ha egy tehervonat keletről
nyugatra akar haladni Magyarországon, akkor Budapesten csak éjjel tud
átkelni, de ott is csak egy limitált időszakban a zajkorlátozások miatt.
Ezért ha Magyarországra bejön egy tehervonat a keleti határon, az csak
4-5 nap múlva tudja elhagyni az országot" - részletezte az államtitkár.
"Ebből adódik az, hogy ma Magyarországon a tehervonatok átlagos haladási
sebessége 3 km/óra". Ezt a 4-5 napot a kormány 1 napra szeretné
csökkenteni.
Mik a tervek?
"Ezért a 2011-ben a kínai miniszterelnök által bejelentett, 2012. május elsején
a kínai miniszterelnök-helyettes budapesti látogatásakor aláírt
egymilliárd eurós fejlesztési keret terhére a kormány egy olyan projekt
megvalósítását javasolja, amely ezt a versenyképtelen helyzetet
megszünteti" - fejtette ki Szijjártó. A kormány támogatja azt a
projektet, amely abból áll, hogy a Budapestet délről elkerülő, összesen
113 kilométer hosszú, kétvágányú, végig villamosított vasúti pálya
épüljön meg, amely Tatabánya Szárligetnél ágazna le a Budapestet Győrrel
és Béccsel összekötő vasúti fővonalról és Ceglédig menne. A
tehervonatok a nyílt pályán 160 km/órás sebességgel haladhatnak.
Az
államtitkár elmondása szerint a kormány megvizsgálja annak a
lehetőségét is, hogy uniós forrásokból valósítsa meg a projektet.
Amennyiben
a kínai hitelkeret terhére valósítja meg a kormány a projektet, akkor a
kivitelezést 2014 tavaszán meg tudja kezdeni. Eddig a tervek
előkészítése és az engedélyezési folyamat le kell hogy bonyolódjon -
mondta. Szijjártó szerint 2017-re készülne el a projekt.
Az államtitkár érzékeltette, hogy legutóbb zöldmezős, közforgalmú vasúti építkezés 1948-ban volt.
A koncepció szerint két új Duna-híd is épülne Ercsi és Szigetszentmárton alatt. Ezeket csak vasúti célokra használják.
"Ez a magyar építőipar számára óriási lökést adna" - vélekedett Szijjártó
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!