Nyugdíjas: Hatalmas vasútépítést hirdet a kormány

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

1948 óta nem volt olyan zöldmezős vasúti beruházás, amelyről keddi ülésén döntött a kormány - jelentette be a tervezett, Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútépítést Szijjártó Péter külgazdaságért felelős államtitkár a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón. A beruházás összegét 360 milliárd forintra becsüli a kormány. Ennek fedezete a tavaly létrejött 1 milliárd eurós kínai hitelkeret lenne, amely felülről nyitott.


Ezért kell az új projekt

"A kormány a magyar fejlesztéspolitika kulcsának tekinti a gazdasági növekedés és munkahelyteremtés mellett, hogy olyan dolgok jöjjenek létre, amelyek a jövő nemzedéke számára is értéket fognak jelenteni. Ezért fontos, hogy a kormány tegnap döntött a V0-ás projekt ügyében, amely lényegében Budapesttől délre egy elkerülő vasútvonal fejlesztését, kialakítását jelenti" - fogalmazott Giró-Szász András. "A cél a vasúti áruszállítás versenyképesebbé tétele" - tette hozzá.

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkár a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta, hogy Magyarország egyik legfontosabb erőforrása a földrajzi elhelyezkedése, amiből hasznot kell húzni.

"Azt a helyzetet kell előállítanunk, hogy ha valaki keletről árut akar szállítani Európa nyugati felébe, akkor evidens legyen, hogy mindezt Magyarországon keresztül teszi. Ma ugyanis ez nincs így" - magyarázta a projekt szükségességét Szijjártó. Az államtitkár szerint Magyarország versenyképtelen abból a szempontból, hogy árukat gyorsan keletről nyugatra lehessen juttatni rajtunk keresztül, jelenleg a vasúti rendszer Budapest-centrikus. Ez a teherszállítás tekintetében hátrányos.

"Nap közben a Budapest körüli vonalakra a tehervonalakat nem lehet ráengedni az elővárosi forgalom sűrűsége miatt. Ezért ha egy tehervonat keletről nyugatra akar haladni Magyarországon, akkor Budapesten csak éjjel tud átkelni, de ott is csak egy limitált időszakban a zajkorlátozások miatt. Ezért ha Magyarországra bejön egy tehervonat a keleti határon, az csak 4-5 nap múlva tudja elhagyni az országot" - részletezte az államtitkár. "Ebből adódik az, hogy ma Magyarországon a tehervonatok átlagos haladási sebessége 3 km/óra". Ezt a 4-5 napot a kormány 1 napra szeretné csökkenteni.

Mik a tervek?

"Ezért a 2011-ben a kínai miniszterelnök által bejelentett, 2012. május elsején a kínai miniszterelnök-helyettes budapesti látogatásakor aláírt egymilliárd eurós fejlesztési keret terhére a kormány egy olyan projekt megvalósítását javasolja, amely ezt a versenyképtelen helyzetet megszünteti" - fejtette ki Szijjártó. A kormány támogatja azt a projektet, amely abból áll, hogy a Budapestet délről elkerülő, összesen 113 kilométer hosszú, kétvágányú, végig villamosított vasúti pálya épüljön meg, amely Tatabánya Szárligetnél ágazna le a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő vasúti fővonalról és Ceglédig menne. A tehervonatok a nyílt pályán 160 km/órás sebességgel haladhatnak.

Az államtitkár elmondása szerint a kormány megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy uniós forrásokból valósítsa meg a projektet.

Amennyiben a kínai hitelkeret terhére valósítja meg a kormány a projektet, akkor a kivitelezést 2014 tavaszán meg tudja kezdeni. Eddig a tervek előkészítése és az engedélyezési folyamat le kell hogy bonyolódjon - mondta. Szijjártó szerint 2017-re készülne el a projekt.

Az államtitkár érzékeltette, hogy legutóbb zöldmezős, közforgalmú vasúti építkezés 1948-ban volt.

A koncepció szerint két új Duna-híd is épülne Ercsi és Szigetszentmárton alatt. Ezeket csak vasúti célokra használják.

"Ez a magyar építőipar számára óriási lökést adna" - vélekedett Szijjártó

 

Címkék: 2013. február 27. | 11:03

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

dr.Bakai Borbála üzente 11 éve

A világgazdaság közölte:"Kétszeres kilométerenkénti díj
Figyelemre méltó, hogy a most bejelentettnél hosszabb nyomvonalra a V0 konzorcium még 300 milliárd forintos beruházási költséget feltételezett, tehát egyrészt összességében is 60 milliárddal kevesebbet a kormány által tervezettnél, másrészt fajlagosan is kisebbet. Míg a 113 kilométeres és 360 milliárd forintba kerülő szakasz egy kilométere 3,18 milliárd forintra jön ki, a V0 konzorcium 300 milliárdos, 196 kilométeres terve ennek a felébe: 1,53 milliárd forintba kerülne. +

Válasz

Gyenge András üzente 11 éve

Van egy kis ország Európában, ahol 25 éve csak romlik minden...kivétel az a pár jó pár híd, autópálya, autóút ami a zemúttnyócba épült, meg azok a kórházak-iskolák, amik az alatt újultak meg.No meg agy VASÚT szakasz, ami a zemúttkettőben.
Ez a szakasz a Szolnok és Szajol közötti szakasz. Ki is építhette vajon át? A Közgép.
A felújítás költsége meghaladja a Drezda-Berlin közti szakasz felújítási költségét kissé. Épp hogy.
A távolság ? Hát az furcsán alakul. A miénk sokkal kisebb....de sokkal ám....€-ban mégis mi győztünk....
Mennyi is 1 milliárd ? Szíjjártó szerint 360 milliárd? Vajon ebbe beleszámolták a Matolcsy Jegybankelnökségét, és AKKORRA 360 LESZ AZ € ?
Ennek a projektnek a jogosságát értelmes ember nem kérdőjelezi meg!
Sokkal, de sokkal sürgetőbb, min akármelyik stadion felépítése.
Mert ez lét és gazdasági kérdés is egyben.
Miért az oktatás, meg az egészségügy legyen önfinanszírozó? A foci miért nem ?
Mit tanult a kormány azon a nyúlfarknyi szakaszon, ahol a felújítás egy perccel rövidítette meg az útidőt?
-hogyan lehet irtó drágán vasutat építeni?
-hogyan lehet az útépítésen kívül ezen keresztül is talicskázni-dömperezni kifelé a pénzt?
Valami nagyon jót tanulhattak, mert egyszer csak hipp-hopp, és már meg is van, hogy hogyan növeljük 1 milliárd €-val az államadósságot....ami ellen elviekben harcolunk, mindaddig, amíg lehetőség nem nyílik arra, hogy kitalicskázzák a pénzt. Sürgetős. Már 2014 tavaszán akarják kezdeni. De még se vonalterv, se hídterv, se egyetlen egy pályaszakasz sincs művelési ágból kivéve, se pedig megvásárolva a tulajdonosoktól...
Már nincs is egy év rá, hogy mindent elrendezzenek.
Csak jelzem, hogy az M 0.-nak mennyi időbe került az előkészítése !. Még most sincs cége, se az elejét már felújítani kellene !
Lesz itt kapkodás, vagdalkozás, perek és visszaélések tucatjai...
De az már a másik kormányra marad ? Az adósság az biztosan......

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szántó Imréné Mária írta 2 hete a(z) Léleksimogató fórumtémában:

Mert végül is mi a szeretet Azt gondolom, hogy baj van az ...

Szántó Imréné Mária írta 3 hete a(z) Az édenkert titkai,a Biblia alapján fórumtémában:

Áldott húsvéti ünnepeket kívánok neked és a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu