Nyugdíjas: Élménybeszámoló

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Nyugdíjas Klub vezetője

Zalamandra vasúttal a Schneebergre (osztrák nordic trekking túra)

Óriási szerencsénk volt az időjárással. Az indulás előtti napokban szinte óránként néztük az időjárás jelentést, mert itthon ömlött az eső és egész hétre ilyen időt jósoltak. De a szerencse velünk volt, egyedül a szombati túranapon volt napsütés és igazi túraidő.
Kicsit korán, még ásítozva indultunk útnak Pestről, Győrből, Sopronból és a Balaton mellől, hogy aztán fél 10-kor összetalálkozzunk Puchbergben a vasútállomáson. Jó hogy volt foglalásunk, mert kacskaringós sorban várakoztak a vonatra.

Itt a tervnek megfelelően kétfelé oszlott a csapat; 10 bátor jelentkező gyalog vágott neki a hegynek, 14-en pedig a vonattal. A vonatút 50 percig tartott és gyönyörű tájon vitt fel minket a hegy meredek részén. Közben persze gondosan betervezett óriásbukta-evő megállóval, ahol a napi kalória bevitel egy tekintélyes részét máris megoldottuk. A vonatból kiszállva kaptunk botra és teljesítettük a maradék kb. 300 méter szintkülönbséget, aminek az utolsó szakasza igen komoly mászás volt. Itt le is lassult a csapat rendesen, de a nehéz terepet és a meredek hegyoldalt nézve erre volt is alibink. A szeles, hűvös csúcson aztán bevártuk egymást. Ott kicsit elüldögéltünk, nézelődtünk még mielőtt a közeli hüttében elfogyasztottuk volna szendvicsünket, meleg teánkat. Terveink szerint ezután indultunk volna a gyalogosan feljövő csapat elé, akik viszont olyan jó tempóban haladtak, hogy mire útnak indultunk volna eléjük, már fel is értek a menedékházhoz. ők még tovább mentek a közeli csúcsra, mi pedig lenéztünk a hegynek azon az oldalán, ahol ők feljöttek.

A gyalogos csapat 6 km alatt 800 m szintkülönbséget győzött le, ami sokszor szabályos mászás  volt, ahol a kezeket is kellett használni, tehát a nordic walking botokat többször is le kellett tenni, helyesebben fel a hátizsákra a biztonság érdekében. Itt nem volt helye tériszonynak, nyafogásnak, menni, mászni kellett, de nagyon jól állták a sarat. A napsütötte fennsíkon a puha, Nap melengette fűben elnyúlva még relaxáltunk kicsit, mielőtt mind a 24-en együtt elindultunk volna lefelé.

Úton a vonat végállomása felé még beültünk az egyik hüttébe egy jól megérdemelt evésre. Utána az erősek még egy közeli kis csúcsra felszaladtak, a többiekkel pedig visszabandukoltunk a Szalamandra vasút végállomásához.

Végezetül egy jót nyújtottunk még együtt lábunk alatt Puchberg városával, mellettünk a hegyi kápolnával, majd megküzdöttünk helyünkért a zsúfolt vonaton. Lefelé menet még egy kis buktavásárlás, nézelődés, de már sokak feje bólogatott a fáradtságtól.

A parkolóban aztán ki-ki autóba szállt, vagy még kicsit nézelődött a festői kis városkában és a késő esti órákban szerencsésen mindenki hazaért. A másnapi edzésen aztán nem volt nagy tülekedés, mindenki inkább a pihenést válaszottta.

Címkék:

Köszönöm a kedves sorokat

Bőzsöny Zoltán üzente 12 éve

Kedves Margitka
Gratulálok. Csodálatos lehetett ez a túra.Nagyapám mindig azt mondta az utazás élményét nem veheti el senki.További jó egészséget és sok élményt kivánok.

Szántó Imréné Mária írta 2 hete a(z) Léleksimogató fórumtémában:

Mert végül is mi a szeretet Azt gondolom, hogy baj van az ...

Szántó Imréné Mária írta 3 hete a(z) Az édenkert titkai,a Biblia alapján fórumtémában:

Áldott húsvéti ünnepeket kívánok neked és a ...