Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
11 éve | Mészáros Istvánné Margit | 0 hozzászólás
Stuttgart/Bécs
- A Bosch, a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi
szállítója bízik abban, hogy az Európai Unió gépjárműflottákra vonatkozó, kilométerenként
95 gramm
szén-dioxid-kibocsátási célkitűzése műszakilag megvalósítható. „Folyamatosan
innovatív megoldásokon dolgozunk, hogy a motorokat valamennyi járműkategóriában
fejlesszük. Lehetségesnek tartjuk az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését,
de bizonyos esetekben ez jelentős többletköltségekkel járhat” - mondta Dr.
Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke, a
kutatás-fejlesztési terület felelőse a 2013-as Bécsi Motor-szimpóziumon. „Úgy
gondoljuk elengedhetetlen, hogy az erőátviteli rendszer további fejlesztéseit
költség-haszon szempontból vizsgáljuk” - tette hozzá a szakember.
A Bosch műszakilag minden járműszegmensben lehetségesnek tartja a
szén-dioxid-kibocsátás további csökkentését, ami segít a környezet megóvásában
és az erőforrások megőrzésében. A legújabb technológiával felszerelt kompakt
autók már ma is teljesítik az EU célszámait: a szegmens legmodernebb
dízelmotorjai mindössze 81
gramm szén-dioxidot, míg benzines megfelelőjük 99 gramm szén-dioxidot
bocsátanak ki kilométerenként. A kompakt autók esetében a 2020-ra meghatározott
kibocsátási célértékek elérése karnyújtásnyira van, egyes esetekben már
megvalósult, és a motorok folyamatos fejlesztése még tovább csökkentheti az
értékeket.
Különösen a középkategóriában fontos tényező az ár. A Bosch ezért ebben a
szegmensben azon dolgozik, hogy a motorok tisztábbak és hatékonyabbak legyenek,
de egyben megfizethetők is maradjanak. Ehhez új elemekre van szükség. Olyan
rendszerekre például, amelyek képesek hatékonyan visszanyerni a fékenergiát,
ezzel kis mértékben villamosítva a hajtásláncot. További erőfeszítésekkel még a
középkategóriában is elérhető lesz az EU 2020-ra kitűzött igen ambiciózus
célja. Jelenleg e kategória modern dízelmotorjainak szén-dioxid-kibocsátása 105
g/km, a modern benzinmotoroké pedig 115 g/km.
A plug-in hibrid rendszerek még jobban felértékelik a prémium szegmenst
A kompakt és a középkategóriás járművek ezen fejlesztései sok autógyártó
számára előnyösek. Minél gazdaságosabbak egy járműflotta nagyobb részét kitevő
kompakt modellek, annál jobban tudják ellensúlyozni a szabadidőautók (SUV-ok)
kibocsátásait. A prémium kategóriában már nem elég optimalizálni a belső égésű
motorokat a szén-dioxid-kibocsátási célértékek eléréséhez. További
megtakarítások érhetők el a menetellenállás és a tömeg csökkentésével.
Autóipari beszállítóként a Bosch jelenleg olyan hatékony plug-in hibrid
rendszerek kifejlesztésén dolgozik, amelyekkel lehetővé válik akár 60
kilométeres távolság megtétele is kizárólag elektromos hajtással. Ilyen
rendszerek alkalmazásával még egy szabadidőautó (SUV) szén-dioxid-kibocsátása
is csökkenthető. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy az érintett járműkategória
drágább lesz. Másrészről a plug-in hibrid rendszerek olyan extra funkciókat
kínálnak, amelyek még jobban felértékelik a prémium szegmenst. Egy ilyen
hajtáslánccal felszerelt autó elektromos üzemmódban szinte hangtalanul jár,
hatótávolsága ennek ellenére megegyezik egy belső égésű motorral rendelkező
autóéval. A feltöltő funkciónak köszönhetően a kiegészítő elektromos hajtáslánc
nyomatéka még élvezetesebbé teszi az autó vezetését.
A hajtáslánc villamosításán felül a Bosch lehetőséget lát arra, hogy minden
járműkategóriába gazdaságos CNG motor kerüljön. „A CNG rendszerek kis
többletköltséggel már ma is csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást. Ezen a
területen a Bosch alkatrészek műszaki szempontból vezető szerepet töltenek be” -
mondta Denner. „A gázüzemű járművek piaci térnyerésének növeléséhez azonban az
infrastruktúra jelentős bővítésére van szükség.” A világ vezető autóipari
beszállítójaként a Bosch olyan rendszerek és alkatrészek széles skáláját
kínálja, melyek hozzájárulnak az erőforrások megőrzéséhez és az
energiahatékonyság növeléséhez. 2012-ben 31,1 milliárd eurós árbevételével a
gépjárműtechnika üzletág adta a Bosch teljes árbevételének 59%-át. Ebben az
üzletágban mintegy 177 000 munkatárs dolgozik világszerte, közülük 33 000-en fejlesztőmérnökként.
Forrás: BOSCH
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!