Nyugdíjas: Bérletpénz = tömeges elbocsátás

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5675 fő
  • Képek - 7694 db
  • Videók - 5181 db
  • Blogbejegyzések - 9129 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Bérletpénz = tömeges elbocsátás
  • Megjelent: 2012.03.01. 12:07|
  • Frissült: 2012.03.01. 16:12

Tiltakoznak a munkaadói szervezetek, mivel júliustól a cégeket arra köteleznék, hogy minden dolgozó utazási költségét térítsék meg.

Mint az FN24 megírta, a kormány az új személyszállítási törvénytervezet szerint a munkáltatókra terhelné a dolgozók utazási költségeinek 86 százalékát, nemcsak helyközi, hanem helyi viszonylatban is. Cikkünkben megszólaltattuk a két legnagyobb munkáltatói érdekképviseleti szervezetszervezet képviselőit. A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) alelnökét, Rolek Ferencet, és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkárát, Dávid Ferencet, akik elfogadhatatlannak nevezték az egyeztetés nélkül benyújtott tervezetet, és súlyos következményeket is megemlítettek. Csütörtöki közleményükben további szempontokra hívják fel a figyelmet.

Kigazdálkodhatatlan

A jelenlegi hazai és nemzetközi gazdasági körülmények között, a beruházási, fogyasztási és növekedési kilátások ismeretében már a különadókat, a minimálbért, a szakmunkás-bérminimum emelését, valamint a kötelező bérkompenzációt sem tudta kigazdálkodni a vállaltok jelentős része (vagy csak nagy nehézségek árán) - írták.


Fotó: Kummer János

Ebben a helyzetben az MGYOSZ és a VOSZ megdöbbenve értesült arról, hogy a nemzeti fejlesztési miniszter – a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat keretében – azt kezdeményezi, hogy 2012. július 1. napjától a hazai munkáltatók kötelező jelleggel fizessenek valamennyi munkavállalónak utazási költségtérítést. A hatályos kormányrendelet alapján jelenleg a hétvégi hazautazásra költségének legalább 86 százalékát, de maximum 30 ezer forintot kell fizetnie a munkáltatónak. A költségtérítési kötelezettséget a mostani javaslat szerint kiterjesztenék általános, helyi és helyközi utazásra, valamint a felső korlátot eltörölnék, a vonatkozó jegy vagy bérlet árának legalább 86 százalékát a munkáltatóra terhelnék a helyi közlekedés esetében is.

A vidékiek hátrányba kerülhetnek

A javaslat a jelenlegi formájában elfogadhatatlan a munkaadók számára. A szabályozás amellett, hogy jelentős plusz terhet jelentene a vállalatoknak, a béren kívüli juttatásokról szóló adótörvényekkel is ütközik. A hatályos jogszabályok alapján ugyanis csak a közigazgatási határon kívülről érkezők helyközi közlekedését kell részben megtérítenie a munkáltatónak, míg a helyi bérlet a cafeteria rendszer keretében adható Azzal, hogy a közigazgatási határon kívülről érkező munkavállalók számára a helyi közlekedés költségeit is ki kell fizetnie a vállalatoknak, ellenérdekeltté teszi a munkáltatókat a vidéki munkavállalók foglalkoztatásában, ami kedvezőtlen irányba befolyásolja az amúgy is gyenge mobilitási hajlandóságot. A javaslat elfogadása a vállalkozások esélyeit tovább rontja az egyébként is rossz gazdasági helyzetben – mondta Rolek Ferenc, az MGYOSZ alelnöke.

Tömeges elbocsátás lehet a vége

Az MGYOSZ és a VOSZ elutasítja a gazdasági ésszerűség követelményeivel össze nem egyeztethető, a teljes munkáltatói és munkavállalói körre vonatkozó utazási költségtérítési rendszer bevezetését. Az általános és kötelező érvényű utazási költségtérítési kötelezettség a versenyszféra vállalkozásainak indokolatlan terhelését, helyzetének további romlását jelentené, amely várhatóan tömeges elbocsátásokat von maga után.

Nem a munkáltatókkal kellene megfinanszíroztatni a tömegközlekedést

Álláspontjuk szerint - tekintettel a minimálbér emelésére is - az üzleti szféra szereplői tovább már nem terhelhetők. Az állami és önkormányzati tulajdonban lévő, személyszállítást végző gazdasági társaságok átláthatatlan és ésszerűtlen működtetésének veszteségeit nem fizettethetik meg a hazánkban működő magánvállalkozásokkal. Javasolják, hogy a felelős kormányzati szervek haladéktalanul kezdeményezzék a személyszállítást végző vállalatok korszerűsítését és szerkezeti átalakítását.

A BKK is megszólalt az ügyben. Az FN24-nek eljuttatott közleményében védelmébe vette a törvényjavaslatot, és elismerte, hogy amennyiben elfogadják, nőhetnek a bevételeik.

Már most prognosztizálható, hogy ebben az évben Magyarország gazdasági növekedése jó esetben is csak szerény mértékű lesz. A vállalkozások helyzetét tovább nehezítő, felső határ nélküli utazási költségtérítési kötelezettség bevezetésére és a helyi közledésre való kiterjesztésére, ami például Budapesten munkavállalónként mintegy 120 ezer forint éves többletköltséget okozna, nincs reális lehetőség– tette hozzá a VOSZ főtitkára, Dávid Ferenc.

Áttárgyalnák

A két legnagyobb hazai munkaadói szervezet szerint a tervezett módosítás tartalma és benyújtásának körülményei is ellentétesek a kormány által meghirdetett, a konzultáció kiterjesztésére vonatkozó, egyébként üdvözlendő törekvésekkel. A múlt héten megalakult Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma éppen azt a célt tűzte ki, hogy lehetőséget teremtsen a versenyszféra munkavállalói és munkáltatói érdekképviseletei és a kormány között az információk cseréjére, a szabályozási javaslatok megtárgyalására és megállapodások kialakítására.

A VFK összehívásával kidolgozható lenne a javaslat olyan módosítása, mely a munkaadók számára is elfogadható megoldást jelentene. Az MGYOSZ és a VOSZ felajánlja több ezer tagvállalatának, szakmai és területi szövetségeinek tapasztalatát és szakértelmét a kormány számára.  A kormányzat, a munkaadók és a munkavállalók közös érdeke, hogy a gazdasági növekedés beindulása szempontjából kimagasló jelentőségű hazai vállalati szektor ne kerüljön a jelenleginél is nehezebb helyzetbe.

Címkék: utazási költségtérítés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

hildebrand katalin üzente 12 éve

Tisztelt Ilona, ha olyan remek kereseti lehetőség... ugyan már ossza meg velünk is, mielőtt kiadjuk email címünket!!!! Legalább a munka fajtáját , módját, irányát ismertethetné! Az sem ártana, ha bankszámlájára átutalt összegekről is beszámolna, akkor talán a sok piramis és hálózat szervezés után még hinni is kezdenének a munkavégzésre alkalmas emberek!

Válasz

Gyenge András üzente 12 éve

Kedves Mária !
Melyik szóval, szavakkal van gondja? Szívesen segítek az értelmezésében !
Általában olyan kifejezést használnak, amit magyar nyelven hosszadalmas, vagy nehezebben értelmezhető lenne.Pontosan a nyelv azon tulajdonsága miatt, hogy egy fogalomra sokszor 3-5 magyar szó is van, csak éppen nem az lesz az értelmezhetősége a mondatnak.
Egyébként a fenti cikkben nem találtam olyan kifejezést, ami hazánkban ne lenne közismert.

Válasz

Yosa Miklós üzente 12 éve

Bocsi, trükk=átverés

Válasz

Yosa Miklós üzente 12 éve

mi van, ha ez trükk?

Válasz

Bertalan Maria üzente 12 éve

Még valami...A sokat köpködött Kommunizmus alatt mi is kaptunk kedvezményes havi utazási bérletet.

Válasz

Bertalan Maria üzente 12 éve

Mi lenne ha egy magyarul irt szövegben nem használnának idegen szavakat? A magyar nyelv nagyon szép és lehet találni megfelelő értelmű Magyar kifejezéseket...

Válasz

Nádházi Sándor üzente 12 éve

Szerintem nem kellene ennyire félteni a vállalkozásokat,ki fogják gazdálkodni! A sok saját gépkocsit, a sok saját benzint élvezik adózás nélkül, akkor bírják ezt is.

Válasz

Gyenge András üzente 12 éve

A tavalyi év folyamán minden eddiginél több vállakozás csukta be a kaput. Ki így. Ki úgy. Van aki 0 szaldóval, de a nagyobb részük csőddel.Van úgy, hogy egy cég csődje másikat, vagy TÖBBET is magával ránt.
Mivel folyamatos üzemanyag és költség növekedés mellett állandóan növekednek az utazási költségek, természetes, hogy a helyi- és kerékpárral közlekedő munkavállaló lesz előnyben.Vidékről meg az, aki kismotorral jár be, és vállalja a költségeket, esetleg pici költségtérítéssel megelégszik...
Abban az átkosban MINDEN NAGYOBB CÉG saját buszokkal , a munkarendjéhez igazodva szállította a dolgozóit. Így előfordult, hogy aki két helyi járattal ért haza, addigra más vidéki kollégája rég otthon volt , a gyártól 20-30 kilóméterre. Ez még mindíg sokkal emberségesebb, tisztességesebb és egyszerűbb volt.Azok a cégek, ahol nem volt saját szállítás, a dolgozók bérletének 75 %-át térítették minimum!
A közlekedés,, mint minden más tőke és profitérzékeny iparág. Látjátok feleim szümtükvel, hogy manapság a legtöbb Fideszes önkormányzat a Széles Gábort -annak "fiókcégeit" alkalmazza. Jóval többért, mint a Volán csinálná... És jóval rosszabb színvonalon, mert a helyi járatokat "helyközi"' utazásra gyártott Holland selejt buszokkal végzik, ahová GYEREKKOCSIVAL VAGY KARKOSÁRRAL FELSZÁLLNI LEHETETLEN.
A Pestiek felháborodnak, ha 5-8-10 percenként nincs járat ! Nálunk ÓRÁNKÉNT VAN EGY. Este 20:15-ko az utolsó ! Utána azzal mész, amivel akarsz ! És itt sem olcsóbb a buszjegy...
Ha az utazási költséget a vállalatokra terhelik,- akkor at eddig megtermelt 100 forintból 6,50-8,20 Ft. az ami ott maradt a cégeknél. Attól függően, mennyi, és milyen hitelük van...
Ez ezek után lehet, hogy még 0,5-1,00 Forinttal csökken....
Mennyi is a banki alapkamat ? Ugye 7 % ! AKKOR KI AZ A HÜLYE, AKI MINDEN ÁRON TERMELNI AKAR ??

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szántó Imréné Mária írta 2 hete a(z) Léleksimogató fórumtémában:

Mert végül is mi a szeretet Azt gondolom, hogy baj van az ...

Szántó Imréné Mária írta 3 hete a(z) Az édenkert titkai,a Biblia alapján fórumtémában:

Áldott húsvéti ünnepeket kívánok neked és a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu