Nyugdíjas: Bérletpénz = tömeges elbocsátás

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5639 fő
  • Képek - 7651 db
  • Videók - 4884 db
  • Blogbejegyzések - 9089 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5639 fő
  • Képek - 7651 db
  • Videók - 4884 db
  • Blogbejegyzések - 9089 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5639 fő
  • Képek - 7651 db
  • Videók - 4884 db
  • Blogbejegyzések - 9089 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5639 fő
  • Képek - 7651 db
  • Videók - 4884 db
  • Blogbejegyzések - 9089 db
  • Fórumtémák - 58 db
  • Linkek - 385 db

Üdvözlettel,

Nyugdíjas Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Bérletpénz = tömeges elbocsátás
  • Megjelent: 2012.03.01. 12:07|
  • Frissült: 2012.03.01. 16:12

Tiltakoznak a munkaadói szervezetek, mivel júliustól a cégeket arra köteleznék, hogy minden dolgozó utazási költségét térítsék meg.

Mint az FN24 megírta, a kormány az új személyszállítási törvénytervezet szerint a munkáltatókra terhelné a dolgozók utazási költségeinek 86 százalékát, nemcsak helyközi, hanem helyi viszonylatban is. Cikkünkben megszólaltattuk a két legnagyobb munkáltatói érdekképviseleti szervezetszervezet képviselőit. A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) alelnökét, Rolek Ferencet, és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkárát, Dávid Ferencet, akik elfogadhatatlannak nevezték az egyeztetés nélkül benyújtott tervezetet, és súlyos következményeket is megemlítettek. Csütörtöki közleményükben további szempontokra hívják fel a figyelmet.

Kigazdálkodhatatlan

A jelenlegi hazai és nemzetközi gazdasági körülmények között, a beruházási, fogyasztási és növekedési kilátások ismeretében már a különadókat, a minimálbért, a szakmunkás-bérminimum emelését, valamint a kötelező bérkompenzációt sem tudta kigazdálkodni a vállaltok jelentős része (vagy csak nagy nehézségek árán) - írták.


Fotó: Kummer János

Ebben a helyzetben az MGYOSZ és a VOSZ megdöbbenve értesült arról, hogy a nemzeti fejlesztési miniszter – a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat keretében – azt kezdeményezi, hogy 2012. július 1. napjától a hazai munkáltatók kötelező jelleggel fizessenek valamennyi munkavállalónak utazási költségtérítést. A hatályos kormányrendelet alapján jelenleg a hétvégi hazautazásra költségének legalább 86 százalékát, de maximum 30 ezer forintot kell fizetnie a munkáltatónak. A költségtérítési kötelezettséget a mostani javaslat szerint kiterjesztenék általános, helyi és helyközi utazásra, valamint a felső korlátot eltörölnék, a vonatkozó jegy vagy bérlet árának legalább 86 százalékát a munkáltatóra terhelnék a helyi közlekedés esetében is.

A vidékiek hátrányba kerülhetnek

A javaslat a jelenlegi formájában elfogadhatatlan a munkaadók számára. A szabályozás amellett, hogy jelentős plusz terhet jelentene a vállalatoknak, a béren kívüli juttatásokról szóló adótörvényekkel is ütközik. A hatályos jogszabályok alapján ugyanis csak a közigazgatási határon kívülről érkezők helyközi közlekedését kell részben megtérítenie a munkáltatónak, míg a helyi bérlet a cafeteria rendszer keretében adható Azzal, hogy a közigazgatási határon kívülről érkező munkavállalók számára a helyi közlekedés költségeit is ki kell fizetnie a vállalatoknak, ellenérdekeltté teszi a munkáltatókat a vidéki munkavállalók foglalkoztatásában, ami kedvezőtlen irányba befolyásolja az amúgy is gyenge mobilitási hajlandóságot. A javaslat elfogadása a vállalkozások esélyeit tovább rontja az egyébként is rossz gazdasági helyzetben – mondta Rolek Ferenc, az MGYOSZ alelnöke.

Tömeges elbocsátás lehet a vége

Az MGYOSZ és a VOSZ elutasítja a gazdasági ésszerűség követelményeivel össze nem egyeztethető, a teljes munkáltatói és munkavállalói körre vonatkozó utazási költségtérítési rendszer bevezetését. Az általános és kötelező érvényű utazási költségtérítési kötelezettség a versenyszféra vállalkozásainak indokolatlan terhelését, helyzetének további romlását jelentené, amely várhatóan tömeges elbocsátásokat von maga után.

Nem a munkáltatókkal kellene megfinanszíroztatni a tömegközlekedést

Álláspontjuk szerint - tekintettel a minimálbér emelésére is - az üzleti szféra szereplői tovább már nem terhelhetők. Az állami és önkormányzati tulajdonban lévő, személyszállítást végző gazdasági társaságok átláthatatlan és ésszerűtlen működtetésének veszteségeit nem fizettethetik meg a hazánkban működő magánvállalkozásokkal. Javasolják, hogy a felelős kormányzati szervek haladéktalanul kezdeményezzék a személyszállítást végző vállalatok korszerűsítését és szerkezeti átalakítását.

A BKK is megszólalt az ügyben. Az FN24-nek eljuttatott közleményében védelmébe vette a törvényjavaslatot, és elismerte, hogy amennyiben elfogadják, nőhetnek a bevételeik.

Már most prognosztizálható, hogy ebben az évben Magyarország gazdasági növekedése jó esetben is csak szerény mértékű lesz. A vállalkozások helyzetét tovább nehezítő, felső határ nélküli utazási költségtérítési kötelezettség bevezetésére és a helyi közledésre való kiterjesztésére, ami például Budapesten munkavállalónként mintegy 120 ezer forint éves többletköltséget okozna, nincs reális lehetőség– tette hozzá a VOSZ főtitkára, Dávid Ferenc.

Áttárgyalnák

A két legnagyobb hazai munkaadói szervezet szerint a tervezett módosítás tartalma és benyújtásának körülményei is ellentétesek a kormány által meghirdetett, a konzultáció kiterjesztésére vonatkozó, egyébként üdvözlendő törekvésekkel. A múlt héten megalakult Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma éppen azt a célt tűzte ki, hogy lehetőséget teremtsen a versenyszféra munkavállalói és munkáltatói érdekképviseletei és a kormány között az információk cseréjére, a szabályozási javaslatok megtárgyalására és megállapodások kialakítására.

A VFK összehívásával kidolgozható lenne a javaslat olyan módosítása, mely a munkaadók számára is elfogadható megoldást jelentene. Az MGYOSZ és a VOSZ felajánlja több ezer tagvállalatának, szakmai és területi szövetségeinek tapasztalatát és szakértelmét a kormány számára.  A kormányzat, a munkaadók és a munkavállalók közös érdeke, hogy a gazdasági növekedés beindulása szempontjából kimagasló jelentőségű hazai vállalati szektor ne kerüljön a jelenleginél is nehezebb helyzetbe.

Címkék: utazási költségtérítés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

hildebrand katalin üzente 7 éve

Tisztelt Ilona, ha olyan remek kereseti lehetőség... ugyan már ossza meg velünk is, mielőtt kiadjuk email címünket!!!! Legalább a munka fajtáját , módját, irányát ismertethetné! Az sem ártana, ha bankszámlájára átutalt összegekről is beszámolna, akkor talán a sok piramis és hálózat szervezés után még hinni is kezdenének a munkavégzésre alkalmas emberek!

Válasz

Gyenge András üzente 7 éve

Kedves Mária !
Melyik szóval, szavakkal van gondja? Szívesen segítek az értelmezésében !
Általában olyan kifejezést használnak, amit magyar nyelven hosszadalmas, vagy nehezebben értelmezhető lenne.Pontosan a nyelv azon tulajdonsága miatt, hogy egy fogalomra sokszor 3-5 magyar szó is van, csak éppen nem az lesz az értelmezhetősége a mondatnak.
Egyébként a fenti cikkben nem találtam olyan kifejezést, ami hazánkban ne lenne közismert.

Válasz

Yosa Miklós üzente 7 éve

Bocsi, trükk=átverés

Válasz

Yosa Miklós üzente 7 éve

mi van, ha ez trükk?

Válasz

Bertalan Maria üzente 7 éve

Még valami...A sokat köpködött Kommunizmus alatt mi is kaptunk kedvezményes havi utazási bérletet.

Válasz

Bertalan Maria üzente 7 éve

Mi lenne ha egy magyarul irt szövegben nem használnának idegen szavakat? A magyar nyelv nagyon szép és lehet találni megfelelő értelmű Magyar kifejezéseket...

Válasz

Nádházi Sándor üzente 7 éve

Szerintem nem kellene ennyire félteni a vállalkozásokat,ki fogják gazdálkodni! A sok saját gépkocsit, a sok saját benzint élvezik adózás nélkül, akkor bírják ezt is.

Válasz

Gyenge András üzente 7 éve

A tavalyi év folyamán minden eddiginél több vállakozás csukta be a kaput. Ki így. Ki úgy. Van aki 0 szaldóval, de a nagyobb részük csőddel.Van úgy, hogy egy cég csődje másikat, vagy TÖBBET is magával ránt.
Mivel folyamatos üzemanyag és költség növekedés mellett állandóan növekednek az utazási költségek, természetes, hogy a helyi- és kerékpárral közlekedő munkavállaló lesz előnyben.Vidékről meg az, aki kismotorral jár be, és vállalja a költségeket, esetleg pici költségtérítéssel megelégszik...
Abban az átkosban MINDEN NAGYOBB CÉG saját buszokkal , a munkarendjéhez igazodva szállította a dolgozóit. Így előfordult, hogy aki két helyi járattal ért haza, addigra más vidéki kollégája rég otthon volt , a gyártól 20-30 kilóméterre. Ez még mindíg sokkal emberségesebb, tisztességesebb és egyszerűbb volt.Azok a cégek, ahol nem volt saját szállítás, a dolgozók bérletének 75 %-át térítették minimum!
A közlekedés,, mint minden más tőke és profitérzékeny iparág. Látjátok feleim szümtükvel, hogy manapság a legtöbb Fideszes önkormányzat a Széles Gábort -annak "fiókcégeit" alkalmazza. Jóval többért, mint a Volán csinálná... És jóval rosszabb színvonalon, mert a helyi járatokat "helyközi"' utazásra gyártott Holland selejt buszokkal végzik, ahová GYEREKKOCSIVAL VAGY KARKOSÁRRAL FELSZÁLLNI LEHETETLEN.
A Pestiek felháborodnak, ha 5-8-10 percenként nincs járat ! Nálunk ÓRÁNKÉNT VAN EGY. Este 20:15-ko az utolsó ! Utána azzal mész, amivel akarsz ! És itt sem olcsóbb a buszjegy...
Ha az utazási költséget a vállalatokra terhelik,- akkor at eddig megtermelt 100 forintból 6,50-8,20 Ft. az ami ott maradt a cégeknél. Attól függően, mennyi, és milyen hitelük van...
Ez ezek után lehet, hogy még 0,5-1,00 Forinttal csökken....
Mennyi is a banki alapkamat ? Ugye 7 % ! AKKOR KI AZ A HÜLYE, AKI MINDEN ÁRON TERMELNI AKAR ??

Válasz

Ez történt a közösségben:

Káposzta János 14 órája új videót töltött fel:

Káposzta János 14 órája új videót töltött fel:

Vincze Péter Antal 3 napja új blogbejegyzést írt: Vizsolyi Biblia

Káposzta János 3 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 3 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 1 hete új videót töltött fel:

Káposzta János 1 hete új videót töltött fel:

Káposzta János 1 hete új videót töltött fel:

Káposzta János 1 hete új videót töltött fel:

Vincze Péter Antal 1 hete új blogbejegyzést írt: A Hubertlaki tó

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu