Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A tegnapi napon lehetőségem nyílt bepillantani a Skycourt kulisszái mögé: Stephan Schattney, Budapest Airport fejlesztési-igazgató, Hardy Mihály Budapest Airport kommunikációs igazgató és Tima Zoltán építész vezetésével.
Ferihegy
modernizációs beruházásának leglátványosabb 70 millió eurós
költségvetésű elemét, a Skycourtot 2011. március 27-én a nagyközönség
számára is átadják. A központi terminál helyét betöltő Skycourt
építését az elmúlt évtizedekben ugrásszerűen megnövekedett utasforgalom
és a hatékonyabb reptéri kiszolgálás időszerűvé tette.
A Skycourt központi terminálként fog működni, mely összeköti a 2A és 2B terminálokat.
Magának az épületnek nem lesz közvetlen összeköttetése a külvilággal, kizárólag az A és B terminálokon keresztül lesz megközelíthető. Ami a chek-in részleget illeti, az továbbra is marad a két régi terminálban, az eddigi 4-5 utasbiztonsági kapu helyett 12 nyitnak meg a Skycourtben (6-6 az A és B terminálok felöl), ezzel felgyorsítva a tranzitba való bejutást. A beszállási kapuk, amik maradnak régi helyükön az A és a B terminálokon, kizárólag a Skycourt tranzitjából érhetők el.
Az utasbiztonsági ellenőrzést követően a terminál központja felé vezető úton mindenki kénytelen-kelletlen is keresztül fog gyalogolni az 1400 nm-es „walk through” rendszerű duty free, vagyis vámmentes területen, melyet épp mostanában vett át a Heinemann cég. A „walk through” rendszer próbaüzeme az 1-es terminálon igen hatékonynak bizonyult (4-ből egy ember vásárolt) ezzel 50%-os forgalomnövekedést biztosítva az üzemeltető cégnek. Az új rendszerű duty free nem csak mérete, de hatalmas kínálata miatt is különleges lesz a nemzetközi piacon. Ha átverekedtük magunkat a csábító áruk tengerén- ahol természetesen külön hungarikumoknak fenntartott rész is lesz -belépünk a Skycourt központi részébe. A 20 méteres üveghomlokzaton keresztül fantasztikus látvány tárul elénk, így testközelből pillanthatunk be a reptér világába.
A Skycourt vagyis becenevén az „Acélkagyló” az „Óvó kéz”, tökéletesen illeszkedik a mai modern repülőterek építészeti stílusába.
A hatalmas csarnok tervezése során a cél az volt, hogy összekössék a földi oldalt a légi oldallal és ráhangolják az utasokat a repülésre. Ezt erősíti, hogy a belső tér fehér színét ugyanaz a különleges festék szolgáltatja, amit a repülők festéséhez is használnak. A belső kialakítást monokróm színvilág jellemzi, anyagok tekintetében a kerámia, az üveg és a fém dominál. Ebbe a letisztult, elegáns környezetbe a kereskedelmi egységek és a reklámok hozzák be majd a színeket.
A
terminál földszinti része, melynek főszereplői a várakozást
kényelmesebbé tevő ülőalkalmatosságok, mindössze egyetlen
vendéglátóhelyiségnek, egy bárnak adnak otthont. A Skycourt egyébként
egyszerre 1400 utas számára képes ülőhelyet biztosítani.
A galérián
a falatozásé lesz a főszerep, ahol az utasokat rendkívül széles kínálat
várja majd. A gyorséttermek közül a reptérhez stílusosan kapcsolódó KFC
mellett a Burger King is helyet kap (bár a közvélemény kutatás
megkérdezetteinek 84%-a a McDonaldsot hiányolta). A beülős éttermek
közül a Leroy és egy új, hazánkban eddig ismeretlen francia étterem a
Hippopotamus költözik be, de a távol-keleti ételek rajongói sem
maradnak szusi nélkül. A galéria központjában a
vendéglátóhelyiségekhez kapcsolódó étkező zóna lesz kialakítva. Bár egy
reptéren leszünk, az árak nem szállnak el, hanem megmaradnak, a föld
fölött egy kicsivel, a nagy versenynek köszönhetően.
Jövőre
várhatóan a SkyCourt átadását követően a 2A és B terminálok indulási
szintjei is átesnek egy kisebb ráncfelvarráson, hogy méltóak legyenek
újdonsült nagytestvérükhöz. Néhány héten belül a Skycourtban a bérlők
kivitelezői kezdik meg a munkát, hogy aztán március 27-én az
utazóközönség birtokába vehesse az épületet.
Kulisszatitkok
Bepillantást nyertünk az egyik 70 méteres acélmerevítőt rejtő alumíniumburkolat mögé, melynek burkolati lemezei rejtik az épület szellőztető és tűzoltó rendszerének csöveit. Tűz esetén a legmodernebb tűzoltási technikát (HI-FOG), alkalmazva vízpárát permeteznek be, ezáltal elkerülhető a belső terek eláztatása, miközben az elszívó rendszeren keresztül a füstöt kiszívják. Külön érdekesség az épület a kívülről jövő (repülőgépek felől) tűz esetén is védve van, önműködő vízzel oltó zuhanyberendezésekkel, úgynevezett sprinklerekkel.
A Skycourt elektromos kiszolgálásáról egy estleges áramszünet esetén egy teljesen automatán vezérelt 87000 cm3 Caterpillar dízelmotor által meghajtott generátor gondoskodik, amely képes biztosítani a további zavartalan működést. A hatalmas szerkezetnek mindössze 15 másodpercre van szüksége, hogy felpörögjön és átvegye az elektromos ellátást. Ám a tervezők 15 másodpercig sem hagyják sötétben a Skycourt utasait ez idő alatt, 4db egyenként 120kg-os lendkerék tarja mozgásban a rendszert.
A csomagosztályozó más néven utas poggyász rendszer is a legmodernebb technikai újításokkal és a gyanús csomagok kiszűrésére szolgáló ötszintű, biztonsági ellenőrző rendszerrel van felszerelve. Az így garantáltan kiszűrt, potenciálisan veszélyes csomagot bizonyos feltételek esetén, helyben, egy robbanásbiztos ládában, egy magas nyomású vízsugár segítségével semmisítik meg.
A képen látható 70 méteres fesztávolságú tetőszerkezetet tartó oszlopok érdekessége az egyedi festés, amely a repülőgépeken használt külső festéssel azonos.
|
|
M Imre írta 5 napja a(z) Társalgó. fórumtémában:
Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.) Gyalogosként is legyél ...
Szántó Imréné Mária 1 hete új blogbejegyzést írt: Fekete István - Hó
Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!