Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A pezsgő közpénzből tesz boldoggá 2014. 08. 10. 20:46
Állami kampány népszerűsíti a pezsgőt a fiatal felnőttek körében: a boldogság buborékaira 50 milliót szánt a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing részlege, mobil applikációval, kóstoltatással tennék vonzóvá a magyar márkákat. Az üzenet egyértelmű, a pezsgő boldoggá tesz. Kérdés, hogy jó ötlet-e közpénzből fiatalokat ivásra csábítani a 800 ezer alkoholista országában.
A Budafoki Törley Gyűjtemény épületében mutatták be az államilag támogatott pezsgőkampányt. Az akciót a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketingcentrumának (AMC) vezérigazgatósága indította el, a társaság augusztus végéig 50 millió forintot költ a különféle hazai pezsgőmárkák és habzóborok népszerűsítésére - a kampányt a Bell and Partners ügynökség folytatja, ami 2010 óta több reklámanyagot készített az AMC-nek és a Fruitweb Terméktanácsnak.
A Bell and Partners új augusztusi kampánya a fiatalokat célozza meg: a boldogság buborékai összekapcsolja a felhőtlen szórakozást, a boldoság képzetét a pezsgőfogyasztással.
Egy pohárnyi boldogság?
Forrás: 123rf.comAz ügynökség óriásplakátokkal, gerillamarketinges kóstoltatással próbál mindenkit pezsgőzésre csábítani. A Facebookon emellett Buborékszámláló néven külön alkalmazást indítottak, ahova a résztvevők pezsgőzős szelfiket, partifotókat töltethetnek fel, és virtuális buborékokat küldhetnek - a közönség által legjobbnak tartott fotók készítői aztán pezsgős ajándékcsomagot kapnak. Az app csatlakozáskor raktározza a felhasználó adatait és ismerőseinek listáját is.
A fejükbe szállA megcélzott,18-20 éves vásárlói réteg nem éppen kifinomult alkoholfogyasztási szokásairól ismert, a pezsgőtől pedig könnyen fejre állhat a gyakorlatlan ivó. Felmerül a kérdés, mennyire etikus az alkohollal (jó esetben) éppen csak ismerkedő korosztályt pezsgőzésre buzdítani, a boldogságérzetet egy legális droggal összekapcsolni - mindezt ráadásul közpénzből.
Mértékkel, saját felelősségreFiatal felnőtteknek szól a kampány, nem kiskorúaknak, a mértékletes ivás pedig egyéni felelősség kérdése - véli Simon Péter, az AMC vezrégigazgató-helyettese. Kérdésünkre hozzátette, a kampányban nem csak alkoholos pezsgőket reklámoznak. Van mentes típus is, és ez sem Kölyökpezsgő, senkinek sem kell berúgnia ahhoz, hogy jól érezze magát - tette hozzá.
Nem csak a haver látjaA nyilatkozó abban sem lát kivetnivalót, hogy bulis, ivós képek kerülnek fel a boldogság buborékai Facebook-appjára. "Mindenki tudja, hogy amit feltesz a netre, az örökre ott is marad, ezt észben kell tartani. Természetesen a személyiségi vagy más jogokat sértő képeket töröljük."
A képek megosztását azért érdemes kétszer is meggondolni: nem egy álláspályázat landol a papírkosárban csak azért, mert beküldőjéről túl sok vagy túl "közvetlen" partifotó szerepel a közösségi oldalakon.
Simon Péter szerint a kampány fő célja, hogy a pezsgőt kiemeljék a téli ünnepek kontextusából, és ugyanúgy a hétköznapok itala legyen, mint a korábban lenézett, mára viszont újra népszerűvé váló fröccs.
A szemléletváltást a szakma is sürgeti: míg a Törley Pezsgőpincészet a 2000-es évek elején 28-29 millió palackot adott el itthon évente, tavaly már csak 22 milliót. Érthető, hogy a kampányhoz most 20 gyártó csatlakozott, a Törley mellett sok kisebb cég, pezsgőüzem is.
Nem veszik itthon elegen.
Forrás: AFP/Jeff PachoudA boldogság buborékai tehát augusztusban véget ér - Simon Péter úgy látja, nyitóüzenetük jól átment. Ha a visszajelzések pozitívak, novemberben folytatjuk a pezsgő népszerűsítését – mondta el az Origónak.
Kijózanító számokBár a pezsgőtől nem vezet egyenes út a kannásborig, így is kérdéses, hogy helyes-e közpénzből fiatalokat ivásra biztatni, miközben az alkoholizmus népbetegségnek számít Magyarországon. A KSH tavaly 390 ezer főre becsülte az alkoholfüggők táborát, statisztikáját az egy évben alkoholos májzsugorban meghaltak száma és a 12400 nyilvántartott alkoholista alapján építve fel.
Egyre több a huszonéves alkoholista.
Forrás: AFP/Justin SullivanA valós szám azonban ennek a duplája is lehet, hiszen nagyon sok szenvedélybeteg soha nem vesz részt elvonókúrán, vagy pszichiátriai kezelésen. 800 ezer alkoholistáról beszél Elekes István toxikológus, a Péterffy Sándor utcai Kórház osztályvezető főorvosa is. "A szám 15 éve stagnál, az viszont új fejlemény, hogy az utóbbi években egyre fiatalodik az alkoholisták tábora. Korábban a 35-40 évesek alkották a legnépesebb csoportot, ma viszont egyre több a függő a huszonévesek között."
Ezért sem szerencsés állami támogatással ivásra biztatni a 18-20 évesek táborát - Elekes István elhibázott ötletnek tartja a kampányt, szerinte nem is lenne szabad a boldogság képzetét bármilyen tudatmódosító szerhez kötni.
A biofű az új rémA toxikológus hozzáteszi, ma már az is ritka, hogy valaki csak alkoholmérgezéssel kerül a detoxikálóba - az ital többnyire csak kísérő a partidrogok és újabban a dizájner kábítószerek mellett. A legújabb és legveszélyesebb anyag pedig a biofű,vagyis a szintetikus kannabiol.
Ebből fél éve brutális verzió került az utcákra, használóit gyakran dühöngő őrültekké változtatja. „Nap mint nap hoznak be hozzánk, pszichotikus állapotban tomboló, meztelenre vetkőző droghasználókat, 15-től a 60 évesig” – mesélte Elek István
|
|
M Imre írta 4 napja a(z) Társalgó. fórumtémában:
Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.) Gyalogosként is legyél ...
Szántó Imréné Mária 1 hete új blogbejegyzést írt: Fekete István - Hó
Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!