Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyugdíjas Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Megismerhetsz több közösséget. Ajánlom figyelmedbe még http://www.eletetazeveknek.lapunk.hu/ honlapot.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Nyugdíjas Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Interaktív, közösségépítő kampányokba kezd a kormány – derül ki a most nyilvánosságra hozott kampánytervezetből.
„A kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a „kinyilatkoztatás” jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték a politikától való távolságtartásukat. Emiatt kiemelten fontos, hogy a jövőben a kormányzati kommunikációban nyissunk meg olyan felületeket, platformokat, amelyek teret engednek az interakciónak, és folyamatos visszacsatolási lehetőséget jelentenek” – írja a 2013-2014 évi kormányzati kommunikációs tervében az I.M.G Inter Media Group Kft..
A Kormány.hu-n nyilvánosságra hozott szerződésből az derül ki, hogy az eddigieknél is aktívabb kampányolásba kezd a kormány a kormányzati eredmények ismeretetése érdekében. Mint ma Giró-Szász András kormányszóvivő is bejelentette, hosszabb távú kampányba kezd a kormány, amelynek első körét ezen a héten indítják.
Dobta a kormány a nyugdíjasokat?
Az akár egymilliárd forintos összegű kampány három fő célközönségét is kijelöli a kommunikációs terv: a politikától undorodó, külföldön boldogulást kereső 18-25 éves korosztály, a kiábrándult 26-44 évesek, akiknek „olyan aktív közösségi élményekre van szükségük, amelyek túlmutatnak a szóbeli üzenetek szintjén” ahhoz, hogy ne forduljanak el a politikától, és a sokféle szerepük miatt nagy nyomás alatt lévő nők. Utóbbiakat a terv szerint nem csupán gazdasági intézkedésekkel igyekszik majd megszólítani a kormány, hanem „kormányzati szinten megszemélyesítik majd azokat a kérdéseket, amelyek a leginkább érintik őket.”
A kormányzati kommunikáció igazi céljai
A kampányban az I.M.G. tervei szerint az lesz a fő feladat, hogy a meghatározott intézkedések közé „brandeket építsünk fel, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötenek.”
Már megalapozottnak tekintik a „versenyképes Magyország” brandet és a „jó állam” brandet. Fel szeretnék építeni a „működőképes egészségügy”, a „kulturált állam” és a „zöld állam” brandet.
Illusztráció: Hír24
Miért pont ezeket? Az egészség a lakosság számára kiemelten fontos, s az igényes kultúrát Magyarországon egy széles és fizetőképes réteg is igényli, az „úgynevezett zöld aktivitásokkal pedig egy viszonylag széles réteget lehet bevonni, alacsony ráfordítás mellett” – írja a tervezet.
Tudta? Jobboldali a józan ész!
Még a szóhasználatral is a mostani kormányhoz igyekszik kapcsolni az I.M.G. az elvben az állam emelését célzó, közösségépítő kampányt. „Arra kell törekedni, hogy olyan kifejezéseket használjunk, amelyekkel az emberek könnyen tudnak azonosulni, s amelykeet egyértelműen a Nemzeti Együttműködés Kormányához (sic) lehet kapcsolni” – fogalmaz az anyag.
Mik lesznek ezek a szavak? Közösség, összefogás, jó állam, megújulás (a szocik által elkoptatott, negatív reform szó helyett), újjáépítés, együttműködés. És persze „a kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell a már bejáratott, jobboldalhoz kötőtő olyan kifejezéseket, mint nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész.”
Facebook és Iwiw
Ám az igazi újítás az lesz, hogy a kormány üzeneteit a közösségi médiaszájtok, blogok – is magunkba szívhatjuk majd. „Az elmúlt időszak tapasztalatai aszt mutatják, hogy egyre fokozódik az igény a web2 felületek használatára” – magyarázza kicsit sután a tervezet. (Ma már nem annyira használatos kifejezés a web 2.0, amely tíz éve még újdonságként hatott, helyette inkább a közösségi médiumokról esik szó, amely a webkettő része van.)
„A kormányzati kommunikációnak nyitnia kell és fel kell értékelnie az eddig lenézett üzenő csatornák jelentőségét” – írja kicsit titokzatosan. Konkrét médiumként a anyag a freemail.hu-t, az iwiw.hu-t, az indamail.hu-t és a Facebookot sorolja fel.
Analfabétáknak, vidékieknek és nőknek
Emellett persze maradnak a jól bevált csatornák is. „Egy olyan országban, ahol a funkcionális analfabéták száma a felnőtt magyar népesség 25-30 százalékáta tehető” megúszhatatlan a kereskedelmi tévék bevonása – magyarázza a tervezet. A hagyományos médiumokra már csak azért is szükség van, mert „a vidéki embereket még mindig inkább a hagyományos médiafelületeken keresztül lehet elérni”.
A bulvársajtót egyenesen tematizálni szeretné a kormány: Arra kell törekednünk, hogy a minőségi bulvársajtóban rendszeresen megjelenjenek a kormányzat egyes képviselői illetve a kormányzati döntések. A jövő évre tervezett kiemelt intézkedéseket úgy kell kommunikálnunk, hogy ezzel a bulvársajtót is tematizálni tudjuk.” A nők elérése szempontjából különösen fontosnak tartják például a Nők Lapját, a Story-t, az Éva Magazint és a Marie Claire-t. (Amelyek az Évát leszámítva az FN24-et is kiadó Sanoma magazinjai.)
|
|
Keresztes Manci 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!